امام جمعه اردبیل: صهیونیست‌ها پشت تبلیغات ضدایرانی در جمهوری آذربایجان هستند

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه اردبیل صهیونیست‌ها را عامل پشت پرده تبلیغات ضدایرانی در جمهوری آذربایجان دانست و خطاب به مقامات رژیم اشغالگر قدس گفت: چند سیاستمدار و چند روزنامه را می‌توانید در آذربایجان بخرید ولی یقین بدانید که شیعیان امیرالمومنین(ع) در آن سرزمین قابل خرید نیستند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل با اشاره به فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان و تحریک و فریب برخی عوامل علیه ایران افزود: سوالم از ملت بزرگ آذربایجان این است که آیا تا حال فکر کردید که تبلیغات ضد ایرانی در کشور شما از طرف چه کسانی پیگیری می شود؟

وی خطاب مردم شیعه جمهوری آذربایجان بیان کرد: آیا تا حال فکر کردید که هدف آنها از این تبلیغات چیست و آیا تا حال فکر کرده‌اید که چرا در هیچ جای دنیا به جز در آذربایجان، پاسخ احسان با احسان زیر پا گذاشته می شود؟

امام جمعه اردبیل، موضع و اهانت جریان ملی‌گرای جمهوری آذربایجان علیه مقامات عالی کشورمان را به رغم دفاع رهبر انقلاب ایران از قره باغ را سوال برانگیز خواند و گفت: سخنرانی مشهور مقام معظم رهبری در خلال جنگ اخیر قره‌باغ، استثنایی‌ترین حمایت از جمهوری آذربایجان در موقع جنگ بود ولی برخی عناصر فریب خورده و به خصوص در مطبوعاتی که موضع رسمی دولت آذربایجان را بیان می کنند مزد آن را با اهانت دادند.

وی تاکید کرد: من از ملت آذربایجان به صورت جدی می‌خواهم که روی این سوالات خوب فکر و تحقیق کنند و به طور یقین به سر نخ‌ها و نتایج خوبی خواهند رسید و به ماهیت و بیوگرافی سیاست‌مدارانی که هر روز علیه ایران فحاشی می کنند، بیشتر پی خواهند برد و اگر رد تیر تبلیغات علیه ایران را بگیرند، به دشمن مشترک ما و خودشان خواهند رسید.

آیت الله عاملی در ادامه بازگشت شهر لاچین و روستاهای اطراف آن در قره‌باغ را به ملت جمهوری آذربایجان تبریک گفت و اظهار کرد: از خداوند می خواهیم که تمام خاک اشغال شده آذربایجان در اسرع وقت به آذربایجان عودت داده شود.

وی اضافه کرد:  رهبر معظم انقلاب ما با صراحت از مالکیت تمام قره‌باغ به آذربایجان دفاع کرده‌اند و ایران در تمام مجامع بین‌المللی در طول اشغال قره‌باغ به مالکیت آذربایجان رای داده است و در جنگ اول قره باغ نیز ایران سنگ تمام گذاشت و از هیچ چیز مضایقه نکرد و سخت‌ترین خطرها را از آذربایجان دفع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین گفت: سالهاست که خاک ایران با سخاوت تمام جهت تردد اتباع و کامیون‌های جمهوری آذربایجان از شهر بیله‌سوار تا نخجوان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و یک جاده بزرگ نیز در خاک ایران در حال احداث است تا آذری‌ها از نزدیک ترین راه به نخجوان و ترکیه متصل شوند.

وی بیان کرد: اگر کمک‌های ایران در طول اشغال اراضی جمهوری آذربایجان در طول سه دهه گذشته را بنویسند، ضخامت آن کتاب قابل وصف نخواهد بود ولی پاسخ این اقدامات به شکل مناسب دریافت نمی‌شود.

آیت‌الله عاملی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که چین و روسیه را دو مشکل نظم جهانی و ترساندن دولت‌های کوچک توسط دول بزرگ برعکس نظم جهانی و قواعد بین‌المللی خوانده بود، گفت: خود آمریکا مصداق کامل این سخن خوب است چرا که کار آمریکا نه تنها ترساندن بلکه لشکرکشی و خونریزی‌های وحشتناک است.

وی اظهار کرد: اگر وزیر خارجه آمریکا واقعا اعتقاد دارد که نباید کشورهای جهان سوم را ترساند، پس چرا رژیم اشغالگر اسرائیل هر روز با رجزخوانی علیه ایران تهدید به حمله می کند و می گوید در برابر توافق هسته‌ای هیچ تعهدی ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

امام جمعه اردبیل، حرکات تحریک کننده رژیم صهیونیستی در برابر ایران و راه‌اندازی بازی جنگی وسیع با استفاده از ۱۰۰ هواپیما برای شبیه‌سازی حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران توسط نیروی هوایی این رژیم را مغایر سخنان وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد و گفت: البته آنها از این اقدامات خود هم نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

وی همچنین کارنامه آمریکا در سرنگونی ۴۰ دولت مستقل غیرتابع بیش از ۲۰ مورد دخالت نظامی همراه با کشتار عمومی و فجایع بزرگ را بسیار سنگین و ننگین خواند و افزود: شاید آمریکا بگوید که گذشته، گذشته است ولی گذشته هیچ وقت نمی گذرد.

آیت الله عاملی ادامه داد: قدرت انقلاب اسلامی ایران بالاخره قدرت افسارگسیخته آمریکا را سر میز توافق با ایران آورده و این نشان از درایت کامل مقام معظم رهبری و مقاومت ملت بزرگ ماست.

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: طبق وعده الهی، تبعات مکر و خدعه، نقض پیمان و قرارداد و ظلم به خود مسبب این گناهان بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه با انتقاد از آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول اظهار کرد: هیچ کارشناسی آتش زدن زمین‌های کشاورزی بعد از برداشت محصول را تایید نمی‌کند و به همین علت، تخطی از نظر کارشناسان همیشه پشیمانی، ضرر و خسارت به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اجتناب از آتش زدن زمین های کشاورزی پس از برداشت محصول و نیز ضرورت حفاظت و حراست از جنگل‌های فندقلو گفت: از مسئولان مربوط می‌خواهم که بدون هیچ اغماضی، اعمال حاکمیت کنند و با وضع مقررات و جزای سنگین، جرات این خطای فاحش را از مرتکبان سلب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha