۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84876099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خداباوری اولین درس از زندگی شهدا است

بیرجند - ایرنا - مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: خداباوری اولین درسی است که از زندگی شهدا می‌آموزیم و امروز این ستاره‌های درخشان عالم بهترین الگوی زندگی ما هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی جمعه شب در یادواره شهدای رسانه خراسان جنوبی و اختتامیه موکب ماه که در بوستان شهدای گمنام بیرجند برگزار شد افزود: عزت، آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون قطره قطره خون شهدا هستیم.

وی گفت: برگزاری گردهمایی و یادواره‌های شهدا پیام می‌دهد که شهدا رفتند اما راهشان پر رهرو است و این در حقیقت تعظیم شعائر اسلامی است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به برپایی موکب و انجام کارهای فرهنگی اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کار بزرگی است زیرا برای کسانی یادواره برگزار می‌کنیم که معشوق خداوند هستند.

وی از شهدا به عنوان سنگرنشینان عرصه دینداری و بندگی خداوند یاد کرد و گفت: شهدا در کلاس دینداری برگزیده شدند و خداوند برایشان پرونده معرفتی باز کرده است.

حجت‌الاسلام کمالی تصریح کرد: درک مقام شهدا کار هر کسی نیست زیرا اینها سروهای سرافراز ملت ایران اسلامی هستند که با خدا به زیبایی معامله کردند.

وی خطاب به فعالان رسانه گفت: راه شهدای رسانه این است که ما مسیر شهدا را برویم و در بررسی پنج هزار وصیت‌نامه شهدا همگی نوشته بودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: امروز دشمنان بعد از اینکه ما را در جنگ‌های سخت امتحان کردند امیدشان به جنگ نرم است و باید در برابر القائاتی که از طریق هنر و رسانه تحویل جامعه و جوانان می‌شود، بیدار و هوشیار باشیم.

وی گفت: امروز رسانه باید در قالب هنر تمامی شئون زندگی اسلامی را به نسل جوان معرفی کند زیرا در دنیای پسامدرن مرز بین واقعیت و بازنمایی واقعیت گم شده است و رسانه می‌تواند با تحریفی که امروز دشمن طراحی کرده، مبارزه کند.

حجت‌الاسلام کمالی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن تلاش می‌کند در جنگ ادراکی، ضد ارزش‌ها را به جای ارزش‌ها بنشاند و اینجا هنر شماست که به سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار ناصری و سایر شهدا بگویید شما نگران نباشید ما با قلم خودمان در جهادی که شما گفتید، عمل می‌کنیم.

وی گفت: با شهدا عهد می‌بندیم در جهاد تبیین با استفاده از قلم و هنر خودمان نمی‌گذاریم به کانون زندگی ایرانی خدشه‌ای وارد شود زیرا دشمن امروز در برابر زندگی ما آرایش جنگی گرفته است لذا اصحاب رسانه و هنر نگذارند در این عرصه دشمن موفق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: ظرفیت جامعه هنری خراسان جنوبی مانند ظرفیت معادن زیر خاک مانده و نیازمند اراده بلندی است که این غبار گرفته شده را بزداید.

علی فرخنده افزود: موکب ماه، امسال اولین بار به همت هنرمندان و اهالی رسانه خراسان جنوبی برپا شد و ما با دوستان هنرمند عهد کردیم این علم برافراشته در راستای ترویج فرهنگ حسینی هر سال برپا بماند.

وی اظهار داشت: ما با این اقدام خواستیم به تعداد کمی که داخل نظام هستند و به طراحان اصلی و پشت صحنه این سیاست غلط اعلام کنیم هنری که شما از آن به عنوان ترویج ابتذال، فساد و فحشا یاد می‌کنید، هنرمند ما در مجموعه مقدس جمهوری اسلامی ایران این جنس هنر که ابزاری برای تامین امیال، هوا و هوس های نظام سلطه است را نمی‌پذیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جنس هنر از نگاه امام خمینی (ره)، اسلام و انقلاب، هنری است که مبین و مبلغ ارزش‌های اسلام و انقلاب باشد.

وی به فعالیت پنج شب موکب ماه در بوستان شهدای گمنام بیرجند اشاره کرد و افزود: اهالی رسانه و هنرمندان خراسان جنوبی ثابت کردند که ظرفیت استان خراسان جنوبی ظرفیت بسیار غنی است.

در این مراسم جمعی از خانواده ایثارگران و شهدای رسانه خراسان جنوبی مورد تجلیل قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha