۱۳۹ طرح اشتغالزا برای مددجویان کمیته امداد اشنویه اجرا شد

مهاباد - ایرنا - مسوول کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: ۱۳۹ طرح مختلف امسال در این شهرستان برای ایجاد اشتغال مددجویان اجرا شده است.

سامان چیانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد طرح خوداشتغالی با صرف ۱۱۷ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی شده که با آغاز به کار آنها برای ۲۵۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این طرح ها با پرداخت تسهیلات اشتغالزا به مددجویان و در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف صورت گرفته است.

مسوول کمیته امداد امام (ره) اشنویه اظهار کرد: سال گذشته نیز ۱۲۶ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی و واجد شرایط در این شهرستان پرداخت‌ شده است.

چیانه تاکید کرد: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در زمینه فعالیت در یک نوع شغل فرا گیرند.

وی افزود: در هفته گذشته نیز ۶۶۳ بسته لبنی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان بین مددجویان این نهاد در اشنویه توزیع شد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون بیش از سه هزار خانوار با جمعیت بیش از هفت هزار نفر در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد یک هزار و ۲۶۴ زن و یک هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha