به گزارش روز شنبه خبرگزاری « شینهوآ »ف « دنیل آلبالیت » کارشناس اقتصادهای حمل و نقل در دانشگاه بارسلونا در مصاحبه با خبرنگاران گفت همهگیری ویروس کرونا در سراسر جهان و اختلال در سیستمهای حمل و نقل دریایی این فرصت را در اختیار چین و کشورهای اروپایی قرار داد تا این سیستم به رشدی امن و پرسرعت برسد.
وی همچنین افزود : « حمل و نقل ریلی میان اسپانیا و چین در مدتی بسیار کوتاه به رشدی بزرگ رسیده است. »
داده های شرکت گروه ریلی دولتی چین در ۲۱ اوت سال جاری میلادی نشان می دهد تعداد سفرهای قطارهای باربری در سال ۲۰۲۲ میان چین و اسپانیا به ۱۰ هزار رام رسیده است.
استاد دانشگاه اسپانیا در ادامه سخنانش گفت : « تجارت مسئلهای وابسته به تشریک مساعی و همکاری است و این مسئله در دوران همه گیری ویروس کرونا و محدودیتهای پس از آن به نمونهای خوب از ارتباط میان اروپا و چین برای حمل و نقل داروها و تجهیزات پزشکی که در آن زمان ضروری و فوری بود بدل شد. »
وی همچنین پیشبینی کرد در آینده خطوط سرویس قطاری بیشتری ایجاد میشود و حجم محمولهها افزایش پیدا میکند.
درحال حاضر قطارها به ۲۰۰ شهر از ۲۴ کشور اروپایی دسترسی دارند و بیش از ۵۰ هزار نوع اقلام متفاوت از جمله محصولات فناوری اطلاعات، لوازم و بخش های خودرو، لباس، غلات و قهوه از این طریق جابه جا میشوند.
از سوی دیگر در پروژه « کمربند و جاده » سرویسهای قطارها با رشد خود به نمونههایی از همکاری برد-برد تبدیل شدند. افزایش تبادلات تجاری سودی مشترک برای هر دو طرف صادر و واردکننده دارد و موجب گسترش بازار و بهبود شرایط می شود.
آمارها نشان میدهد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱میلادی، سفرهای سالانه قطارهای باری چین-اروپا از ۱۷۰۲ به ۱۵۱۸۳ با میانگین رشد سالانه ۵۵ درصد افزایش یافته است.
ارزش سالانه کالاهای حمل شده از ۸ میلیارد دلار به ۷۴.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.
نظر شما