۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84877293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: جوانان با افتخارات دفاع مقدس آشنا شوند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان خواستار توجه به محتوای برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس شد و گفت: باید جوان امروز را با رشادت‌های شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی آشنا کرد، چراکه دشمن تلاش می‌کند این افتخارات به نسل جدید منتقل نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سنندج اظهار داشت: مهمتر از برگزاری مراسم‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس، محتوای برنامه‌ها است به گونه‌ای که در دل و جان مخاطب به ویژه نسل جوان بنشیند.

وی با بیان اینکه گرامیداشت دوران دفاع مقدس فقط کارکرد خاطره گویی ندارد، افزود: دشمن از غفلت یا کم توجهی نسبت به افتخارات و آرمان‌های انقلاب سواستفاده می‌کند تا نسل جدید که دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، از تاریخ و گذشته خود دور کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمن تلاش دارد جای شهید را با جلاد عوض کند، ادامه داد: در زمینه آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با افتخارات دوران دفاع مقدس نقص زیاد داریم و مردم نمی‌دانند افرادی از اقشار مختلف به جرم اینکه اهل نماز بودند، به دست گروهک‌ها و منافقین ترور شدند.

زارعی کوشا بر ضرورت شرکت فرماندهان دوران دفاع مقدس در برنامه‌های این هفته در مدارس، تبیین افتخارات آن دوران و رفع ابهامات و شبهه در ذهن نسل جوان تاکید و اضافه کرد: اگر ابهامات موجود در اذهان نوجوانان و جوانان برطرف نشود، بعدها اصلاح آن کار سختی خواهد بود.

وی یادآور شد: مهمترین نگرانی رهبر معظم انقلاب، عدم نظارت بر فضای مجازی است چرا که دشمن در آن فضا برای تاثیرگذاری بر جوانان بیشترین بهره را می‌برد، بنابراین جهاد تبیین باید سرلوحه کار همه دستگاه‌ها باشد.

استاندار کردستان به سفر خود به اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: آمادگی و انگیزه بسیار خوبی در اقلیم برای میزبانی از زائران اربعین حسینی وجود دارد و از این فرصت باید برای تقویت برادری بین تشیع و تسنن و اجرای برنامه‌های معنوی بهره برد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد یادمان سردار سلیمانی در اقلیم کردستان عراق و لزوم تامین اعتبار برای احداث باغ موزه دوران دفاع مقدس، از دیگر مطالبی بود که زارعی کوشا به آنها اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم در این نشست بر لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهترین شیوه تاکید کرد و ادامه داد: در سفر رییس جمهور به کردستان، ۳۰ میلیارد ریال برای ایجاد یادمان شهدا اختصاص یافت که دنبال تخصیص آن هستیم.

ارسلان ازهاری افزود: برای احداث باغ موزه دفاع مقدس هم ۵۰۰ میلیارد ریال در فاز اول اختصاص یافته و قرار است این پروژه در ۲ سال و فازهای مختلف اجرا شود.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha