۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84877353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر پنج میلیون و ۴۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شد

رشت - ایرنا - مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: تاکنون بیش از پنج میلیون و ۴۲۵ هزار دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده‌است.

دکتر حسن رخ‌شاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان واکسن در مراحل مختلف به گروه‌های هدف در پایگاه‌های واکسیناسیون تزریق شده است و همچنان فعالیت آنها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تزریق دُز اول واکسن کرونا در گیلان به حدود ۹۷ درصد رسیده‌است، اضافه کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۲ نفر برای تزریق مرحله اول واکسن کرونا اقدام کرده اند و ۷۵ هزار و ۹۸۸ نفر هنوز دُز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان هم گفت: ۹۲ درصد از گروه‌های هدف در این استان شامل ۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۴۹۵ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و نزدیک هشت درصد به تعداد ۱۷۶ هزار و ۱۰۵ نفر هنوز این ذُر را تزریق نکرده اند.

وی بیان داشت: یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶ نفر از گروه های هدف در استان برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند و یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۵۳۴ نفر این مرحله از واکسن را دریافت نکرده‌اند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان با بیان اینکه تزریق دُز سوم واکسن کرونا در گیلان طی هفته‌های اخیر با موج هفتم کرونا تقریبا ۲ درصد افزایش یافت از گروه‌های هدف خواست تا برای تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

وی با اشاره به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به ۸۵ هزار و ۳۱۶ نفر معادل چهار درصد جمعیت استان عنوان کرد: تزریق واکسن در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ نقش بسزایی دارد از این‌رو از گروه‌های هدف برای تزریق واکسن می خواهیم نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر رخ‌شاد با اشاره به کاهش آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان طی یک ماه اخیر اظهار کرد: طبق آخرین آمار تا روز گذشته ۱۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رنگ قرمز کرونا نیز بر اساس تازه‌ترین ارزیابی نرم افزار ماسک از نقشه کرونایی گیلان خارج شد، بر این اساس هم‌اکنون شهرستان‌های بندرانزلی، ماسال و لاهیجان در رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند و املش، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، تالش، صومعه‌سرا، سیاهکل، فومن، لنگرود، آستارا، رودبار، شفت و رودسر در رنگ بندی زرد "نسبتا پرخطر" قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha