امسال ۴۱ موکب استان سمنان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند

سمنان- ایرنا- مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان گفت: ۴۱ موکب از استان در اربعین سال جاری به زائران اباعبدالله (ع) در مسیر کربلا خدمت رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی کاشفی روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: ۱۱۰ کامیون اقلام و تجهیزات موکب‌ها را از استان سمنان به مقصد عراق حمل کردند.
وی ادامه داد: ۲ موکب در استان سمنان، پنج موکب در مرز مهران و ۳۴ موکب در کشور عراق برای ارائه خدمات به زائران سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برپا شده است.
وی بیان کرد: در کشور عراق هر موکب استان سمنان، بر اساس نوع خدمات و محل استقرار به طور میانگین بین ۸۰ الی ۱۵۰ نفر خادم دارد.
کاشفی با اشاره به اینکه رعایت نظافت و دستورالعمل بهداشتی در خدمت رسانی به زوار اولویت کار موکب ها است، تصریح کرد: در موکب‌ها یک نفر با نام نماینده بهداشت حضور دارد و بر سلامت آنجا نظارت می‌کند.
وی خدمت در مسیر اباعبدالله الحسین(ع) را توفیق الهی دانست که باید با تلاش بیشتر، قدردان آن بود، افزود: تعداد زیادی از موکب های استان سمنان در زمینه تأمین اسکان و توزیع تغذیه و میان وعده فعالیت دارند، اما یک موکب رسانه ای و یک موکب فرهنگی نیز از استان سمنان در کشور عراق حضور پیدا خواهند کرد.
کاشفی با اشاره به ارسال محموله کمک های جمع آوری شده مردمی به موکب‌ها برای توزیع در بین زائران اربعین اظهار داشت: روند جمع آوری کمک ها همچنان ادامه داشته و از عاشقان اباعبدالله (ع) دعوت می شود تا در این راه همچون گذشته خوش درخشیده و کمک های خود را به افراد و مکان های معین شده برای ارسال به مواکب تحویل دهند.
مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان افزود: نخستین مسئله مهم سهولت در سفر و بحث حمل و نقل است که با برنامه ریزی های انجام شده همه ظرفیت ها برای تسهیل در حمل و نقل مسافران به کار گرفته می شود تا زائران در این ایام معطل نمانند.
به گزارش ایرنا، اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در تقویم شمسی امسال بیست و ششم شهریور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha