۳۲ موکب مازندران برای خدماتدهی به راهپیمایان اربعین حسینی مستقر شدند

ساری – ایرنا – رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت : ۳۲ موکب از این استان برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مرز و شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، مسیر نجف تا کربلا و سامرا کشور عراق مستقر شدند.

محمدحسن اصغری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد موکب‌هایی که از این استان قرار است خدماتدهی به زائران را انجام بدهد ۳۵ موکب است که سه موکب دیگر امروز به مناطق موردنظر اعزام شدند و طی روزهای آینده مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: این موکب ها در مرز مهران ، نجف ، نجف تا کربلا ، استانهای کربلا و سامرا و در صحن حضرت زینب (س) مستقر هستند و خدماتدهی به تمامی زائران کشورهای مختلف را انجام خواهند داد.

رییس ستاد عتبات عالیات مازندران گفت: در این موکب ها ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان نیروی خدمات مشغول ارائه خدمات به زائران هستند و پیش بینی می‌شود بطور روزانه به ۶۰ هزار نفر خدماتی نظیر اسکان ، تغذیه و درمان ارائه دهند.

اصغری مدت زمان استقرار این موکب ها را پایان مراسم اربعین حسینی عنوان کرد و گفت : البته تعدادی از موکب ها قدرتمندتر چند روز بعد از اربعین در عراق حضور خواهند داشت تا این چرخه خدماتدهی برای زائران باقیمانده به تاخیر نیفتد.

بنابر اعلام اداره‌کل حج و زیارت مازندران تاکنون حدود ۸۳ هزار نفر از این استان در سامانه "سماح " ثبت نام کردند که بیشتر این افراد مرز مهران را به عنوان محلی برای عزیمت به کربلا انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha