۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84877606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ اثر به جشنواره ملی خوشنویسی زریبار در مریوان ارسال شد

سنندج-ایرنا- مدیر انجمن خوشنویسان مریوان از برگزاری نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار در این شهرستان خبرداد و گفت: ۲۷۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.

محمد بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۳ تا ۱۸ شهریور در مریوان برگزار می شود، اظهار داشت: افتتاحیه نمایشگاه آثار راه یافته به این جشنواره هم روز دوشنبه ساعت ۱۸ عصر در بلوار ورودی دریاچه زریبار برگزار می شود.

وی اضافه کرد: بعد از اعلام فراخوان جشنواره ۲۷۰ اثر از ۱۹۸ خوشنویس جوان در سطح کشور به دبیرخانه این جشنواره در مریوان ارسال شده است.

مدیر انجمن خوشنویسان مریوان با بیان اینکه این جشنواره ویژه جوانان زیر ۲۰ سال است، افزود: پس از داوری انجام شده توسط هیات داوران متشکل از  زاهد جاوید،  احمد سنگینی و بهروز مخلصی، ۱۰۲ اثر از ۶۸ خوشنویس به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

بهرامی یادآور شد: هنرمندان راه‌یافتە بە بخش حضوری نویسی جشنوارە ۱٦ الی ۱۸ شهریورماە برای  اجرای حضوری نویسی و انتخاب رتبەهای برتر جشنوارە مهمان انجمن خوشنویسان مریوان و دبیرخانە جشنوارە خواهند بود.

مدیر انجمن خوشنویسان مریوان با بیان اینکه هنر خوشنویسی نیاز به مهارت، دانش و خلاقیت دارد، اظهار داشت: کردستان دارای هنرمندان خوشنویس برجسته زیادی در طول تاریخ بوده است و با برگزاری چنین رویدادهایی هم این هنر بیشتر به مردم معرفی و زمینه کشف استعدادهای بیشتری هم فراهم می شود.

نخستین جشنواره ملی خوشنویسی زریبار بە همت ادارە کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ادارە فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha