آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک شد

شمیرانات - ایرنا - آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، با پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت و رئیس شورای فرهنگ عمومی تهران و نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت و رئیس شورای فرهنگ عمومی تهران، مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، منصوره کرمی همسر شهید والامقام مسعود علیمحمدی اولین شهید هسته‌ای و مشاور امور زنان و خانواده سازمان جعیت هلال احمر و سایر اعضا برگزار شد، ضمن مرور اساس‌نامه تشکیل شورای فرهنگ عمومی مناطق تهران، اظهار داشت: با توجه به اینکه تهران یک ابرشهر به شمار می‌رود و مسائل، مشکلات و شرایط هر منطقه آن متفاوت است، تشکیل شورای فرهنگ عمومی تهران امکان عملیاتی شدن تمامی مصوبات در سطح شهر نبود. بنابراین شورای فرهنگ عمومی مناطق تهران تفکیک شد تا برای هر منطقه به صورت مستقل تصمیم‌گیری شود.

آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) شد

محمد خراسانی‌زاده با اعلام اینکه اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی مناطق تهران در شمیرانات (منطقه یک) برگزار شده است، گفت: امید است با پیگیری مستمر و مستقیم رئیس دستگاه‌های عضو کار به نتایج خیر برسد و شاهد شکوفایی روزافزون حوزه فرهنگ، قرآن، رسانه و فعالیت‌های اجتماعی منطقه یک به عنوان نگین سرسبز تهران بزرگ و بخش مهمی از شهرستان شمیرانات باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در راستای ارتقای هم‌افزایی دستگاه‌ها با هدف اثرگذاری بیشتر، بیان داشت: اگر نظرسنجی‌ صورت بگیرد، مردم اعلام می‌کنند نهادهای رسمی حاکمیتی به وظایفشان عمل نمی‌کنند که قطعا برخی از این نقدها و انتقادات وارد است و باید کارایی خود را تقویت کنیم چراکه هرکجا هستیم می‌توانیم در نقطه‌ای بالاتر باشیم، اما برخی از آن‌ها هم وارد نیست و بایستی در فضای واقعی با در نظر گرفتن امکانات و ظرفیت‌ ما و نوع مساله و راهکار ورود و خروج آن قضاوت کنند. اگر این موارد به مباحثه گذاشته شود، بی‌شک اقناع می‌شوند که امکان تحقق برخی انتظارات از ظرف حاکمیت، یا در زمان مدنظر ایشان امکان‌پذیر نیست.

آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) شد

وی ابراز کرد: یکی از برکات محافل شورای فرهنگ عمومی این است که صاحب‌نظران و منتقدان گردهم می آیند، تبادل نظر می شود و هم‌افزایی نهادها شکل می گیرد؛ همچنین بایستی ظرفیت‌ها و فرصت‌های منطقه رصد و بررسی تا نتیجه مجموع این اقدامات، ارتقای فرهنگ عمومی و جلوگیری و یا کاهش شتاب آسیب‌های احتمالی در حوزه‌های مختلف شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این تفکیک منطقه‌ای شورای امر به معروف و نهی ازمنکر را نیز شامل می‌شود و جلسات به صورت مشترک برگزار می‌شوند، چرا که اهداف هر ۲ شورا واحد و منطبق است؛ و این هدف جز ارتقای معروف در جامعه و مدیریت و کنترل منکر نیست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر علیمحمدی ابراز داشت: وی از افتخارات علمی و نظام دانشگاهی کشور بودند و امروز نیز همسر آن شهید گرانقدر که پیش از شهادت به عنوان یک بازو و رفیق شایسته در کنار همسر خود ایفای نقش کردند، بعد از شهادت نیز در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور موثر و سازنده داشته و دارند.

آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) شد

آیت الله دین‌پرور در این جلسه بیان داشت: با توجه به شرایطی که در زمان پهلوی با آن مواجه بودیم، امروز شرایط بر وفق مراد است و مانعی بر سر راه ما برای کار کردن وجود ندارد. شورای فرهنگ عمومی نیز زمینه مناسبی است چرا که همه نهادها و امکانات در خدمت این نظام و فرهنگ هستند، پس این ما هستیم که باید طرح و فکری عمیق داشته باشیم.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم در همین منطقه یک که بسیار آسیب‌پذیر است و تفاوت‎‌های ملموسی با مناطق دیگر دارد، راهکارهایی هست که می‌توانند بسیار اثرگذار باشد؛ البته این کار بزرگی است و اگر کوتاهی صورت گیرد، در قیامت باید پاسخگوی آن باشیم.

آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) شد

کرمی همسر شهید سرافراز علیمحمدی نیز اظهار داشت: یکی از فرهنگ‌های نامناسبی که در کشور رایج شده و باید برای آن تدبیر شود و تمهیداتی صورت بگیرد، حذف تبعیض است؛ اگر تبعیض را از همه‌جا ریشه‌کن کنیم، نگاه مردم نسبت به وضعیت موجود بهتر خواهد شد.

آیت الله دین‌پرور رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه یک (شمیران) شد

ذاکریان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و رحلت آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی اظهار داشت: برای جهت‌دهی و هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی نهادهای متعدد متولی فرهنگ، نیازمند شناخت دقیق از میدان و هدف‌گذاری برآمده از نیاز منطقه و آرمان‌های مدنظر هستیم؛ لذا تشکیل کارگروه‌ها به جلسات آتی موکول می‌شود تا دستگاه‌ها و فعالان عضو در جایگاه حقیقی خود تاملی داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات آیت الله دین‌پرور افزود: اینجا محلی برای تصویب پروژه و اجرای آن توسط شورا نیست، بلکه ما نیازمند طراحی یک نرم‌افزار، فکر و اندیشه برای مدیریت فرهنگی هستیم که این مهم مستلزم شناخت داشته‌های خود است.

امیرحسین طاهری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات اعلام کرد: شورای لواسانات و رودبارقصران نیز به ریاست ائمه جمعه برگزار خواهد شد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha