افراد پرخطر مازندران برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فراخوانده می‌شوند

ساری- ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که امسال سالمندان ، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و بیماران قلبی عروقی به عنوان افراد پرخطر و در معرض آسیب برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فراخوانده می شوند تا پیش از آغاز فصول سرد واکسنشان را دریافت کنند.

عباس علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این افراد گروه هدف تزریق واکسن آنفلوانزا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و با برنامه ریزی هایی که در حال انجام است طی هفته های آینده از طریق پزشکان خانواده برای تزریق این واکسن با آن ها تماس گرفته می شود.

وی زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا به این افراد را اواخر شهریور و اوایل مهر ماه اعلام کرد و گفت : در حال بررسی هستیم که تزریق واکسن توسط پزشکان خانواده و در مطب آنها انجام تا از حضور پرشمار افراد جلوگیری شود. 

علیپور تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد گروه هدف را رایگان اعلام کرد و افزود : با توجه به تخصیص واکسن تولید داخل به استان های کشور از جمله مازندران در این مرحله و برای گروه هدف اول این نوع واکسن تزریق می شود. 

وی در خصوص سایر متقاضیان تزریق واکسن آنفلوانزا هم توضیح داد : این افراد می توانند واکسن مورد نیاز خود را همچون گذشته از داروخانه ها تهیه کنند که از انواع وارداتی است .

واکسن ایرانی آنفلوانزا که دومین واکسن نوترکیب در دنیا است و گفته می شود اثربخشی بهتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد سال گذشته به تولید انبوه رسید و در داروخانه ها توزیع شد و امسال برای تزریق به افراد گروه هدف در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha