نوگرایی و خلاقیت، محور برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس با بیان اینکه دستورالعمل شفاف و جامعی با عنوان شیوه‌ نامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ششم مهر) تدوین و به ادارات استان ابلاغ شود اظهار داشت :نوگرایی و خلاقیت محور اصلی برنامه های هفته دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز  دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شیراز افزود: با توجه به اینکه در سیاست‌های ابلاغی بزرگداشت هفته دفاع مقدس، نوگرایی و خلاقیت محور اصلی عنوان شده، لذا پیشنهاد می کنیم هر سازمان به طور مستقل برنامه‌ای نو اجرا و اعلام کند تا به صورت یک الگوی کشوری مورد استفاده قرار گیرد.
وی، خواستار برپایی سرودهای خیابانی متناسب با روحیه جوانان در ایام هفته دفاع مقدس با همکاری فرمانداری و شهرداری شیراز ادامه داد: سرکشی و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران فقط از جانب روسا و مدیران ارشد سازمان‌ها انجام نشود و معاونت های ادارات نیز نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.
او اظهار داشت: باید از فرصت هفته دفاع مقدس در جهت حل مشکلات مزمن ایثارگران، اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و تعیین تکلیف آنها استفاده شود.
استاندار فارس همچنین از مجموعه مدیران استان خواست تا میز خدمت ویژه خانواده ایثارگران در مجموعه‌های مدیریت خود برپا و نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کنند.
ایمانیه، بر لزوم حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران و خانواده‌های آنها نیز تاکید کرد و افزود: کارگروه هایی متناسب با این دو موضوع تشکیل شود تا ضمن ارائه گزارش توسط نهادهای مربوط، با توجه به ظرفیت های نهضت ملی مسکن و قوانین استخدامی، تصمیمات قابل اجرا در سطح استان اتخاذ شود.
وی، از بنیاد حفظ آثار، معاونت امور عمرانی استانداری و بنیاد شهید خواست که با هماهنگی‌، موضوع مرمت و بازسازی قبور مطهر شهدا خصوصا شهدای گمنام استان را به سرانجام برسانند.
او اظهار داشت: خاطرات ایثارگران و رزمندگان هر سازمان نیز جمع آوری و تبدیل به کتاب شود و قطعا این یک اثر ماندگار خواهد بود.
استاندار فارس گفت: عمده هدف این است که فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته دفاع مقدس به جوانان اختصاص یابد تا در کنار آگاه سازی آینده سازان کشور، جهاد تبیین نیز انجام پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha