۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84878796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم با حضور در راهپیمایی اربعین به دنبال عدالت هستند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه حرکت جدیدی به برکت انقلاب اسلامی در جهان آغاز شده است گفت: حضور مردم با ادیان مختلف در اربعین حسینی نشان می‌دهد که به دنبال عدالت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از اعضای نهمین دوره ضیافت اندیشه هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند، افزود: سمبل عدالت امام علی (ع) است و امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن عدالت به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه امروز شرق و غرب به بن بست رسیده‌اند، اظهار داشت: پیاده کردن عدالت در انتظار امام زمان(عج) است و امروز بُن بست مادی‌پرستی شکسته شده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: یکی از احساسات خاصی که انسان درک می‌کند زیبایی است، حرکت انسان سیر و سلوک داشته و به سوی زیبایی مطلق حرکت می‌کند و از نقص به کمال می‌رسد.

وی تصریح کرد: درک زیبایی از اولین احساساتی است که در انسان زنده شده و تمام اخلاقیات انسان بر اساس تناسب ثابت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فلسفه وجود پیامبران و انتظار امام زمان(عج) این است که انسان‌ها را به عدل برسانند، گفت: آن قدر که درگیر موضوعات اقتصادی هستیم فکر می‌کنیم عدالت پیاده شده اما این یک گوشه‌ از عدالت جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد برخاسته از فرهنگ است، افزود: امروز اقتصاد در اولویت مقطعی قرار دارد و اولویت اصلی و مسئله مهم بحث فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ذهن ما تنها به سمت مسائل اقتصادی نباید برود، جایگاه انسان بر اساس عدل باید قرار گیرد و اگر این اتفاق رخ دهد همه امور متناسب شده و این افراط و تفریط‌ها از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی ما همه امور را زیبا کند بیان کرد: اگر انسان همه زیبایی‌های اخلاقی را کسب کند و در خودش بماند بسیار نازیبا است چرا که برای آن خلق نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: حقیقت زیبایی و تمدن و کمال بشری وقتی محقق می‌شود که نور خدایی بر انسان بتابد، جلوه خدا مخلوق را زیبا می‌کند و انسان خلق شده که به خدا وصل شود.

وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها خود را فراموش کرده‌اند، ادامه داد: انسان چون خودش را فراموش کرده خدا را نیز به فراموشی سپرده است و نتیجه‌اش این شده که اسیر وحشی‌گری‌ها شده و از تعالیم انبیا یعنی اخلاق دور افتاده است.

امام جمعه بیرجند در خصوص دانش خودشناسی و خداشناسی گفت: این دانش‌ها را باید در هر رشته‌ای در آمیخت، علم را در بهترین جایگاه به کار گرفت و به انتظار روزی بود که انسان در جایگاه عدالت بنشیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha