کمک ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به خانواده زندانیان خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح نذر هشتم طی پنج ماه نخست امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خدمات به خانواده زندانیان استان ارائه شد که از این میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک نقدی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام موحدی‌راد روز دوشنبه در بازدید از خانواده‌های زندانیان استان، افزود: اولویت دستگاه قضا در استان حمایت از خانواده زندانیان و رسالت مهم انجمن حمایت  از خانواده زندانیان نیز سرکشی مستمر از خانواده‌های تحت پوشش است.

وی بیان کرد: امروز در بازدید اول، یک واحد صنفی اغذیه فروشی که با کمک انجمن حمایت و شهرداری بیرجند برای همسر یکی از زندانیان تجهیز شده بود، افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به سرکشی از منزل مدجود تحت پوشش انجمن حمایت استان اظهار داشت: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و انجمن حمایت از زندانیان یک واحد تولیدی حوله در پارکینگ منزل وی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این خانواده مددجو با پیگیری انجمن حمایت از زندانیان استان، به صورت رایگان به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد عنوان کرد: هدف از بازدیدها و حمایت‌ها  این است، با توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی، خانواده زندانی در دوران محکومیت سرپرست خانواده در طوفان آسیب‌های اجتماعی با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال ۱۶٠ خانواده زندانی توسط انجمن حمایت پذیرش شدند یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده ۹۶۰ مورد مشاوره و راهنمایی رایگان نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی کمک‌های نقدی و غیرنقدی را هفت هزار و ۳۷۸ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۰۵ مورد تسهیلات پرداخت و برای ۹۸ نفر زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی مهیا شده است.

وی بیان کرد: در این مدت با رایزنی‌هایی انجام شده از سوی انجمن حمایت از زندانیان، ۹ نفر به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha