۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84879570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در مرز باشماق مریوان مستقر شد

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و اورژانسی به زائران اربعین حسینی بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام در مرز بین المللی باشماق استقرار یافت.

به گزارش ایرنا، بهرام کندایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در این بیمارستان، پایگاه سیار فوریت های پزشکی و۲ درمانگاه (به تفکیک برای بانوان و آقایان) در نظر گرفته شده و تا بازگشت کامل زائران در مرز باشماق دایر خواهد بود.

وی افزود: پایگاه سیار فوریت های پزشکی و درمانگاه های مستقر در این بیمارستان دارای تجهیزات پیشرفته بوده و با بهره‌مندی از پرسنل مجرب درمانی، بهداشتی و فوریتی آماده ارائه خدمات با کیفیت به زائرین است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یاداور شد: این پایگاه و درمانگاه های سیار علاوه بر پایگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات سلامت که از قبل وجود داشته و مشغول ارائه خدمات بودند، فراهم شده است.

تردد زائران از مرز باشماق از ۱۵ شهریور به صورت رسمی آغاز شده و دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین، در مرز باشماق مستقر شده‌اند و در شیفت‌های مختلف کاری، پاسخگوی زائران هستند.

۱۰ موکب در سطح شهر مریوان برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده که ۲ موکب آن در نقطه صفر مرزی و مرز باشماق مستقر است.

همچنین حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی زائران از شهر مریوان به مرز باشماق در نظر گرفته شده و تاکسیرانی نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha