هزینه عدم صدور بلیت هوایی اربعین به کدام زائران بازگردانده می‌شود؟

تهران- ایرنا- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به دلیل اختلال اینترنتی و مشکلی که در زیرساخت فروش بلیت به وجود آمد، زائرانی که به صورت اینترنتی درحال خرید بلیت مسیرهای هوایی اربعین باشند و مبلغ را پرداخت کنند اما بلیت برای آنها صادر نشود شرکت هواپیمایی موظف است تمام هزینه پرداخت‌شده را به زائر بازگرداند.

«مقصود اسعدی سامانی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص قوانین مربوط به جرایم لغو بلیت مربوط به مسیرهای اربعین، گفت: طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی، مسافرانی که بلیت خریداری کرده باشند و تا ۲۴ ساعت قبل پرواز قصد لغو پرواز را داشته باشند ۵۰۰ هزار تومان جریمه کسر می‌شود و باقی مبلغ بازگردانده می‌شود.

وی توضیح داد: اگر درخواست لغو پرواز از سوی زائز کمتر از ۲۴ ساعت باشد باید ۵۰ درصد جریمه را پرداخت کند. افرادی که به صورت اینترنتی درحال خرید بلیت باشند در صورتی که مبلغ را پرداخت کنند اما بلیت برای آنها صادر نشود شرکت هوایی موظف است تمام پول را به زائر بازگرداند.

وی با توضیح اینکه این تصمیم به دلیل اختلال اینترنتی و مشکلی که در زیرساخت فروش طی چند روز گذشته به وجود آمد، گرفته شد، توضیح داد: کاهش سرعت اینترنت و اختلالات اینترنتی در چند روز گذشته بسیاری از زائران را در خرید بلیت با مشکل مواجه کرد. بسیاری از زائران با ثبت نام اینترنتی پرداخت را انجام دادند اما به دلیل عدم صدور پرینت موفق به دریافت بلیت نشدند. در این شرایط شرکت هواپیمایی موظف است بدون جریمه این مبلغ را به طور کامل پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی مرداد امسال از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکیشن‌ها خبر داده بود و تاکید کرد که امسال در ایام اربعین فروش چارتری نداریم و فروش بلیت پروازهای اربعین صرفاً از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم امکان‌پذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha