۱۷۵۴ میلیون مترمکعب آب با انسداد چاههای غیرمجاز در خراسان رضوی صرفه‌جویی شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با اجرای عملیات انسداد چاههای غیرمجاز در قالب طرح تعادل‌بخشی منابع آبی طی ۱۰ سال گذشته هزار و ۷۵۴ میلیون متر مکعب آب در این استان صرفه‌جویی شده است.

علیرضا طاهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵ هزار و ۳۹۷ حلقه چاه غیر مجاز در استان خراسان رضوی مسدود شده که ۴۳۵ حلقه از این تعداد مربوط به سال جاری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۶۱۱ حلقه چاه آب در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۱۶ هزار و ۵۲۷ حلقه از این تعداد مجاز و مابقی غیرمجاز است.

طاهری خاطر نشان کرد:  این در حالی است که ۱۰ هزار و ۱۰۱ حلقه چاه از این تعداد چاه کشاورزی مجاز و ۶ هزار و ۴۷۶ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز هستند و بقیه را سایر چاههای آب تشکیل می‌دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به منظور مدیریت و کنترل چاهها، هشت هزار و ۱۸۴ حلقه چاه در این استان به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده‌اند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارند و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha