۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84880721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان:

لرستان جزو استان های حادثه خیز است

۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 84880721
لرستان جزو استان های حادثه خیز است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: لرستان جزو پنج استان حادثه خیز است بنابراین باید در خصوص تامین تجهیزات مقابله با حوادث و بلایای طبیعی ویژه دیده شود.

به گزارش ایرنا فرهاد زیویار روز سه شنبه در دیدار با سحر تاج بخش رییس سازمان هواشناسی کشور به منظور بررسی وضعیت موجود و چشم‌انداز سازمان هواشناسی لرستان افزود: بر اساس مطالعات انجام شده از ۳۰ مورد بلایای طبیعی در کشور بیش از ۱۷ مورد آن در استان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امروزه دانش هواشناسی و داده‌های این علم نقش مهمی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد تصریح کرد: سازمان هواشناسی تنها متولی پیش‌بینی آب و هوا ظرف ۲۴ ساعت آینده نیست بلکه پدیده‌هایی نظیر توفان، برف، بارندگی و سایر موارد مشابه را نیز پیش‌بینی می‌کند.

زیویار بر شناسایی تمام نقاط حادثه‌خیز استان تاکید کرد و افزود: ایران به خاطر وضعیت آب و هوایی و شرایط جوی خاص توجه ویژه به علم هواشناسی دارد و در این راستا باید از تلاش دست‌اندرکاران این حوزه در کشور و استان تقدیر به عمل آورد.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه ایستگاه‌های باران‌سنجی و ایستگاه‌هایی با کاربری خاص اعم از جاده‌ای، کشاورزی، پایش گرد و غبار، همچنین ارتقای سامانه هشدار سیل و به روز رسانی تجهیزات موجود هواشناسی از محل اعتبارات ملی و استانی جهت ارائه خدمات گسترده‌تر ضروری است.

سحر تاج‌بخش با اشاره به اهمیت مقوله هواشناسی در زندگی مردم، بیان کرد: نقش هواشناسی در امور زیربنایی و حفاظت از جان و مال مردم بسیار مهم و دارای اهمیت ویژه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha