حدود ۳ هزار زائر خراسان‌شمالی با ناوگان جاده‌ای به مرزهای شرقی اعزام شدند 

بجنورد- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ نفر از زائران اربعین این استان با استفاده از ناوگان جاده ای به مرزهای شرقی کشور اعزام شدند.

سعید سبحانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جابه جایی زائران اربعین به مرزهای شرقی کشور ادامه دارد و در این زمینه از ظرفیت ۵۰ دستگاه اتوبوس استفاده می شود.

وی با بیان اینکه جابه جایی زائران خراسان شمالی به مرز در قالب ۱۰۰ سرویس با 50 دستگاه اتوبوس انجام شد، افزود: پیش از این بازرسی های فنی از این ناوگان انجام شد و آمادگی اتوبوس و رانندگان در این‌باره بررسی شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: ظرفیت هر دستگاه اتوبوس ۲۵، ۳۲ و ۴۴ نفر متفاوت است و با توجه به استقبال زائران برای سفر به کشور عراق، ناوگان موجود پاسخگوی نیاز نیست.

وی خاطرنشان کرد: نرخ های مصوب بلیت در پایانه های مسافری شهرستان ها نصب شده است و از زائران درخواست می شود بلیت خود را اینترنتی تهیه شود.

سبحانی با اشاره به فعالیت دفاتر رسیدگی به شکایات در پایانه های مسافری اظهارداشت: زائران اربعین حسینی در زمان برگشت مرز خروجی خود را به ۲۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند تا اتوبوس برای بازگشت بدون معطلی فراهم شود.  

وی خاطرنشان کرد: از زائران انتظار می رود که سفر خود در کشور عراق را کوتاه کرده و زودتر اقدام به بازگشت کنند تا در تامین ناوگان دچار مشکل نشوند.

در سال ۹۸ از خراسان شمالی ۲۳ هزار زائر در پیاده روی اربعین شرکت کردند که پیش بینی می شود برای سال جاری ۲۰ درصد بیش از این تعداد ثبت نام کنند.

زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir  ثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی قابل انجام است.

ثبت نام قطعی در سامانه سماح برای تمامی زائران الزامی است و این سامانه حکم روادید را دارد و در حال حاضر محدودیتی برای ثبت نام ایجاد نشده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha