۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84880966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۲۴ درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای مازندران

ساری - ایرنا - ارزش معاملات بورس منطقه‌ای مازندران با وجود عقب نشینی ۲۶ هزار واحدی شاخص بازار، این هفته با جهش ۲۴ درصدی به ۷۷۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این هفته بازار بورس کشور روزهای متلاطمی را سپری کرد. شاخص کل بازار در طول هفته با عقب نشینی ۲۶ هزار و ۵۳۹ واحدی در پایان زمان کاری هفته یعنی امروز چهارشنبه در پله یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۸۵۷ واحد متوقف شد.

البته شاخص بازار طی یک ماه اخیر نوسانات شدید را تجربه کرد و حتی در ۲۲ تیر ماه به سقف یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۰۰ واحد رسید که البته نتوانست قله سال جاری را که با یک میلیون و ۶۰۶ هزار و احد در ۲۷ خرداد تجربه کرده بود ، فتح کند. 

با تمام این نوسانات ، هفته جاری فعالان بازار سرمایه در مازندران توانستند با روی آوردن به معاملات سهام شرکت های ارزشمندتر سرمایه گذاری، ارزش معاملات هفتگی بازار را به ۷۷۶ میلیارد ریال برسانند. 

این هفته فعالان بازار سرمایه در مازندران از فروش سهام استقبال بیشتری کردند و ۴۹۵ میلیارد ریال از سهام معامله شده مربوط به فروش و ۲۷۱ میلیارد ریال مربوط به خرید بود. 

همچنین از لحاظ تعداد نیز طی پنج روزه کاری بورس مازندران ۱۳۴۵ میلیون و ۲ هزار و ۱۳۰ سهم در تالارهای بورس استان داد و ستد شد که نسبت به هفته قبل کاهش ۹.۵ درصدی را ثبت کرد.

فعالان بازار سرمایه مازندران این هفته جهت خود را به سمت شرکت های سرمایه گذاری تغییر دادند و شرکت های سرمایه گذاری پارس آریان، صندوق سرمایه گذاری کارا، مخابرات ایران، صندوق سرمایه گذاری بادرآمد ثابت کمند و عمران و توسعه فارس بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند. 

این درحالی است که عمده ارزش معاملاتی هفته گذشته بورس استان در سبد شرکت های صنعتی و گروه های خودروسازی قرار داشت که این هفته نتوانستند نظر سرمایه گذاران مازندرانی را جلب کنند.

علاوه بر این ، ارزش معاملات نیز در بازار این هفته به ۴۱ هزار و ۲۳ میلیارد ریال رسید و ارزش بازار نیز در کانال ۵۳ هزار میلیارد ریال باقی ماند و به ۵۳ هزارو ۱۴۴ میلیارد ریال رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha