رئیس سازمان ملی بهره‌وری: پرداخت کارانه و اضافه کار در ادارات دولتی برای ترمیم حقوق فاقد بهره‌وری است

ساری - ایرنا - رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت که پرداخت کارانه و اضافه کار در دستگاه‌ها و ادارات دولتی برای ترمیم حقوق به هیچ عنوان درست و اصولی نیست و بهره‌وری ندارد لذا پرداختی‌های از این دست باید براساس عملکرد کارمند باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میر سامان پیشوایی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری مازندران با بیان این که، بهره‌وری مطالبه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، افزود: آنان برای تحقق این امر با تاکید به این موضوع در یکسال گذشته به آن پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق رشد اقتصادی مبتنی بر سرمایه گذاری‌های ارزی با توجه به تحریم‌های اقتصادی نمی‌توانیم چندان به آن دل ببندیم و در این وادی بهره‌وری تنها راه کوتاه و تاثیرگذار برای تحقق این امر است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان این که، هدف از اجرای طرح بهره‌وری رشد اقتصادی مبتنی بر دانش، تدبیر و علم است، گفت: برای تحقق این امر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باجدیت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

پیشوایی با اشاره به تشکیل ساختار استانی کمیته بهره‌وری در نقاط مختلف کشور، ادامه داد: در کنار استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نهادهای علمی ضلع سوم کمیته استانی بهره‌وری خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مازندران دانشگاه نوشیروانی به عنوان ضلع علمی در کمیته بهره‌وری مازندران معرفی شده اما این انتخاب به معنای ایده پردازی دیگر مراکز علمی و دانشگاهی در استان نیست و تمامی نخبگان برای تحقق این امر باید به میدان بیایند.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی برای حُسن اجرای برنامه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان اکنون در حال برگزاری است که به طور حتم با توانمندسازی کارشناسان و مدیران مسیر رشد اقتصادی در مازندران شتاب خواهد گرفت.

پیشوایی با بیان این که، دستگاه‌های اجرایی مواظب تزریق و جذب نیروی انسانی در بدنه خود باشند، گفت: دولت از نظر ساختار نیروی انسانی به لحاظ حجم بزرگ و از حیث عملکرد روند خوبی ندارد که باید با اجرای طرح‌های بهره وری برای رفع این چالش بکوشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha