فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با برپایی ۴ موکب به استقبال زائران اربعین رفت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برپایی چهار موکب فرهنگ، هنر و رسانه به منظور استقبال از زائران پاکستانی عازم کربلای معلی توسط این اداره‌کل خبر داد. 

حسین مسگرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اربعین در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با عنوان شوق مشرقی در این استان برنامه ریزی شده که از مهمترین آن می‌توان به چهارمین سوگواره عکس عاشورایی در فضای مجازی و برپایی چهار موکب فرهنگ، هنر و رسانه اشاره کرد. 

وی افزود: بنابراین در همین راستا مواکب فرهنگ، هنر و رسانه در مرز میرجاوه، زائرسرای امام رضا (ع)، مرز ریمدان و کربلای معلی برپا و آماده استقبال از زائران امام حسین (ع) شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برپایی نمایشگاه عکس در زائرسرای امام رضا (ع)، میرجاوه و مرز ریمدان خبر داد و گفت: پخش فیلم‌های کوتاه محرمی با زیرنویس اردو، تولیدات مستندهای کوتاه، اجرای نمایش تعزیه و کتابت احادیث و اشعار عاشورایی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در آستانه اربعین امام حسین (ع) است. 

وی ادامه داد: اجرای برنامه های دیگری شامل طراحی گرافیکی فضای شهری و موکب ها، انتشار فراخوان پنجمین سوگواره عکس عاشورایی، برگزاری تور رسانه‌ای و اهدای قرآن و بسته‌های فرهنگی به زوار پاکستانی نیز همزمان با ایام اربعین در استان برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha