۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84881441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ زوج نابارور خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۱۱۵ زوج نابارور استان در یک سال گذشته تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و هزار و ۴۳۰ میلیون ریال حق بیمه برای این افراد پرداخت شد.

علی اربابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح زوجین تا سن ۴۹ سال برابر قانون می‌توانند از خدمات نازایی و ناباروری تا ۳ دوره بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را برابر تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی برای زوج‌هایی که نیاز به درمان دارند، پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای این طرح از ابتدا تاکنون ۱۱۵ پرونده ناباروری تشکیل شده است همچنین در زمینه کمک به هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور، در طول سال ۱۴۰۰ و سه ماهه نخست سال جاری علاوه بر موارد فوق، ۱۴ پرونده خسارت متفرقه نیز دریافت شد که در مجموع حدود ۳۸۰ میلیون ریال بابت آن به این بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این ظرفیت برای زوج‌های نابارور استان فراهم شده تا در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای در بخش دولتی و خصوصی استفاده کنند.
اربابی عنوان کرد: تعهدات دارو و تجهیزات سازمان در خدمات ناباروری با سهم سازمان ۹۰ درصد قابل محاسبه است.

وی یادآور شد: زمانی که زوجین به بخش سرپایی متخصص زنان، متخصصان زنان که در حوزه ناباروی فعالیت دارند و متخصصان ارولوژی مراجعه کردند و به عنوان فرد نابارور مشخص شدند نشان‌دار شده و می‌توانند از بسته خدمات ناباروری مختلف استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در بخش دولتی برابر تعرفه دولتی خدمات ارائه شده محاسبه می‌شود، گفت: در مرکز ناباروری رویش در استان که دولتی بوده ۹۰ درصد هزینه توسط بیمه و ۱۰ درصد توسط زوجین پرداخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha