واحد بخار شماره ۴ نیروگاه شهید سلیمی نکا وارد مدار شد

ساری- ایرنا- واحد بخار ۴ نیروگاه شهید سلیمی نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات پس از انجام تعمیرات غیر مترقبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیرگاه نکا سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت که درپی افزایش نشتی آب بویلر و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد چهار بخار به منظور بررسی و رفع اشکال از مدار تولید خارج شد.

عبدالرحمن معافی افزود: نظر به نیاز شبکه برق کشور در پیک مصرف، همکاران فعالیتهای تعمیراتی مورد نیاز را به سرعت آغاز کردند که درکوتاه ترین زمان ممکن، یک عدد لوله در رهیت ۲ تعویض و ۲عدد لوله در سقف بویلر و دو عدد لوله در کلدرهیت ترمیم شد.

وی توضیح داد: در فرصت به دست آمده به صورت همزمان در مشعل ۶۶ تعداد۵ عددنازل، ۵ عدد لوله گاز، یک عدد جهت دهنده هوا، مشعل مازوت، لوله راهنمای مازوت، لوله راهنمای جرقه زن و کربرنر تعویض شد و با انجام تست رهیت، سوپرهیت وهیدروتست بویلر، این واحد پس از۵۱ ساعت تلاش مداوم وشبانه روزی همکاران به مدار تولید پیوست. 

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲هزارو ۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بیش از ۴ درصد برق کشور را تامین می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha