۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84881547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ فیلم به بخش نهایی جشنواره استانی صاحب راه یافت

۱۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۰۸
کد خبر: 84881547
۳۲ فیلم به بخش نهایی جشنواره استانی صاحب راه یافت

سنندج- ایرنا- ۳۲ فیلم کوتاه در بخش های مستند، داستانی و پویا نمایی به بخش اصلی و رقابتی نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب راه پیدا کردند.

به گزارش ایرنا، دبیر نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس انتخاب هیات داوران از بین ۱۰۰ اثر شرکت کننده در جشنواره، ۳۲ اثر داستانی، مستند، پویانمایی و فیلم اولی به بخش نهایی و رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

زانیار لطفی افزود: دربخش پویا نمایی از بین ۹ اثر پنج اثر "بالانس " و " پژواک" به کارگردانی برزان رستمی از سنندج، "خولانه وه " به کارگردانی هژیر اسعدی از سنندج،   "گور" به کارگردانی آرام کرمی از قروه و  "هام هام " به کارگردانی آذر منصوری از سنندج به بخش نهایی راه پیدا کرده اند.

وی اضافه کرد: در بخش مستند ۶ اثر شامل "زلزله بدون ریشتر" به کارگردانی فرید نیکخواه از مریوان،   "زندگی در آرشیو" به کارگردانی برهان احمدی از سنندج، "سامورایی ها در کردستان" به کارگردانی مشترک سرکوت نیکدل و مصعب عباسی  از مریوان،   "سه روک" به کارگردانی ژیوار فرج زاده از صاحب، "کاک ایرج" به کارگردانی جمشید فرجوند فردا از بیجار و  "بی بی خانم" به کارگردانی جمال زندی از سنندج به بخش رقابتی و نهایی جشنواره راه یافت.

دبیرنخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب یادآور شد: در بخش داستانی ۱۲ اثر کوتاه با عناوین "انتهای جاده "، "آماس"، "اگزیت "، "بابردوو "، "پاهای کثیف"، "پاییز را تنها درخت می‌فهمد "،   "جابجا "، "چیدن "، "دستور"، "شامپانزه"، " گم در وهم" و " چاوی نان " در این جشنواره با هم رقابت می کنند.

به گفته وی در بخش فیلم اولی ها نیز ۹ اثر " ۳ و ۳۳" به کارگردانی آزاد صادقی از سنندج، " برخورد" به کارگردانی محمد حفیظی از سنندج،   "جای پا" به کارگردانی حامد بهرامی از مریوان، "سیروان" به کارگردانی اکبر نصرتی از سنندج، "شاهد" به کارگردانی گلستان منصوری از سنندج، "فاین کات"  به کارگردانی یاسمین جلیلی از قروه، "هوش اظافه"  به کارگردانی شکوه مرادی از سنندج،   " فصل سرد" به کارگردانی  شاهین کریمی از سنندج و "تار و پود" به کارگردانی گشین میر احمدی از سنندج به بخش نهایی راه پیدا کردند.


معرفی داوران نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب

بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب، " ابراهیم سعیدی"، "سالم صلواتی" و " کاوه مظاهری" به عنوان هیات انتخاب و داوری این جشنواره معرفی شدند.

ابراهیم سعیدی متولد ۱۳۴۴ مهاباد، کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر و عکاس است، او فارغ التحصیل دانشگاه هنر است و آثار وی در جشنواره های معتبر ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب کرده است، وی بیش از ۳۰ سال است در رشته های مختلف کارگردانی، مونتاژ، فیلمبرداری و عکاسی فعالیت می کند.

کاوه مظاهری متولد ۱۳۶۰ تهران است، کارش را با نوشتن نقد فیلم در مجلات شروع کرده است، “روتوش” مطرح‌ترین فیلم کوتاه مظاهری، یکی از موفق‌ترین فیلم‌های کوتاه سینمای ایران است که برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشن خانه سینما، سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه جشنواره فجر و بیش از ۸۰ جایزه بین‌المللی شده است.

سالم صلواتی متولد ۱۳۵۴ سنندج، فارغ التحصیل عکاسی و فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۶۸، عضو پیوسته و آکادمی انجمن فیلم کوتاه ایران، خانه سینما، عضو هیات انتخاب و داوری جشن خانه سینما (فیلم های کوتاه) در سال ۹۳، داوری سال‌های ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ و ۹۷ و ۹۸ جشن خانه سینما، عضو داوری جشنواره بین‌المللی ماکائو چین ۲۰۱۸ و عضو داوری جشنواره بین‌المللی فیلم “دهوک” ۲۰۲۱ را در کارنامه کاری خود دارد.

جشنواره استانی فیلم کوتاه صاحب با همکاری مشترک حوزه هنری استان کردستان و شورای اسلامی و شهرداری صاحب از ۱۹ تا ۲۱ شهریور در شهر صاحب ۱۵ کیلومتری سقز برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha