پذیرش مجدد بیماران بین الملل در سبزوار آغاز شد

سبزوار- ایرنا-  رییس مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با فعال شدن دوباره بخش پذیرش بیماران بین الملل (IPD)، از این پس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار میزبان بیماران خارجی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد شوریده یزدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خدمات دهی بخش CIP و VIP بیمارستان حشمتیه در سال ۱۳۹۹ به دلیل تغییر آیین‌نامه‌ها و شیوع کرونا و نیز با توجه به لزوم آمادگی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران کرونایی، ممنوع شده بود.

وی ادامه داد: هم اکنون این ممنوعیت‌ها حذف شده و از این رو امکان استفاده مجدد این بخش‌ها و پذیریش بیماران خارجی، مهیا شده است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تصریح کرد: با فعال شدن CIP  زیر نظر دانشگاه و حضور پزشکان و جراحان مجرب و همچنین واگذاری به بخش خصوصی، مشکل تخت‌های خالی بیمارستان حشمتیه نیز به شیوه‌های قانونی برطرف می‌شود.

وی رونق گردشگر درمانی را نیازمند فعال شدن بخش خصوصی و شرکت‌های گردشگری سلامت دانست و افزود: با این اقدامات، ضریب اشغال تخت بیمارستان مذکور افزایش خواهد یافت.

شوریده یزدی خاطرنشان کرد: برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خارج کشور باید تبادلات بین المللی و به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شود تا امر بیماریابی و انتقال آنان به بیمارستان حشمتیه انجام شود.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha