تایید ۹۳ مصوبه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی برای توسعه مهاباد

مهاباد - ایرنا - ۹۳ مصوبه با ۱۴۳ پروژه اقتصادی و عمرانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت شهرستان مهاباد بررسی و تایید نهایی شد.

به گزارش ایرنا، از این تعداد که در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی با محوریت مهاباد عصر پنجشنبه برگزار شد، ۷۸ مصوبه در بخش عمرانی و ۱۵ مصوبه در بخش اقتصادی بود.

در ابتدای این جلسه به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، هر کدام از دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به پتانسیل ها و مشکلات مهاباد، به تشریح طرح‌های پیشنهادی خود پرداختند که پس از تامین اعتبارات مورد نیاز برای آنها در جلسه، با دقت بیشتری بررسی شدند.

این مصوبات در زمینه طرح‌های عمرانی گازرسانی، مخابرات و ارتباطات، راه شهری و روستایی، مدیریت و عمران شهری، پروژه‌های ورزشی و آموزشی بودند که در مناطق مختلف این شهرستان ضمانت اجرایی پیدا کردند.

تایید ۹۳ مصوبه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی برایرتوسعه مهاباد

در ادامه این نشست استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی‌های شهرستان مهاباد در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی و معادن اظهار کرد: این شهرستان دارای قابلیت‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری از جمله گردشگری سیاحتی، توریسم درمانی و گردشگری دفاع مقدس است.

محمدصادق معتمدیان گفت: مهاباد با داشتن منابع خوب خاک و آب و باغات سیب به یکی از قطب‌های کشاورزی آذبایجان غربی نیز تبدیل شده و صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط در این شهرستان رشد خوبی داشته است.

وی سپس با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر امکان سفر به کربلا پیدا کردند، افزود: پذیرایی خودجوش اهالی پیرانشهر از برادران اهل تشیع خود در این مرز نمادی از وحدت و همبستگی است البته برخی اقلیت‌های دینی دیگر از جمله ارامنه نیز در این مسیر شرایط پذیرایی از زائران را فراهم کرده‌اند.

۱۵ هزار کیلومترمربع از پهنه هفت شهرستان آذربایجان غربی اسکن هوایی می‌شود 

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری یادآور شد: با همکاری سازمان زمین شناسی، مطالعات هوایی و اسکن ۱۵ هزار کیلومترمربع از پهنه هفت شهرستان مهاباد، میاندوآب، بوکان شاهین دژ، تکاب، نقده و باروق در جنوب این استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح مطالعاتی حدود ۱۵۰ نفر از کارشناسان زمین شناسی در منطقه مستقر شده و تا عمق ۷۲۰ متری زمین را جهت شناسایی معادن مختلف اسکن می‌کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این طرح باعث شناسایی معادن مختلف در منطقه بوده و زمینه را برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه فراهم می‌کند علاوه بر ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر در منطقه، زمینه شکوفایی اقتصادی را نیز ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان تاکید کرد: هم اکنون تنها یک درصد اشتغال استان در بخش معدن است و این نشان می‌دهد بخش عمده معادن استخراج شده به صورت خام به فروش می‌رسد.

وی افزود: برای اینکه اقتصاد این منطقه متحول شود، چاره‌ای جز جذب سرمایه گذار نداریم و دولت از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش حمایت می‌کند و مسوولان هم تمام تلاش خود را برای جلب و جذب سرمایه گذران به کار خواهند گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص جذب اعتبارات دولتی نیز یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند که اعتبارات به مرکز عودت داده شود لذا در فصل عمرانی با در نظر گرفتن اهمیت زمانی سعی کنند تمام اعتبار پیش بینی شده را در جاهایی که نیاز دارند و مردم با مشکلاتی روبرو هستند، هزینه کرده و مشکلات مردم را برطرف کنند.

تایید ۹۳ مصوبه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی برایرتوسعه مهاباد

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حرکت توسعه ای که در استان شروع شده مایه دلگرمی و خوشحالی مردم و مسوولان است و می‌تواند زمینه را برای توسعه همه جانبه فراهم کند.

جلال محمودزاده افزود: با ابتکار استاندار آذربایجان غربی مسوولان استانی و شهرستانی به مناطق دور دست، سر می‌زنند و مشکلات و دغدغه مردم در حوزه‌های مختلف را بررسی و برای حل آنها گام‌های اساسی برداشته می‌دارند.

امام جمعه مهاباد نیز گفت: یکی از ویژگی‌های مسوولان در دولت سیزدهم اینکه بدون واسطه با مردم در تعامل و ارتباط هستند و همین امر باعث می‌شود مردم با برنامه‌های دولت همراه، همسو و هم صدا باشند.

ماموستا عبدالاسلام امامی اظهار کرد: بخاطر تحریم‌های ظالمانه غرب مردم کشورمان با مشکلاتی روبرو هستند اما اگر مسوولان را کنار خود ببینند می‌توانند این مشکلات را تحمل کنند.

فرماندار ویژه مهاباد نیز با اشاره به اهمیت برنامه ریزی و تشکیل جلسات توسعه در مناطق مختلف استان گفت: این مصوبات می‌تواند نقشه راه بسیار خوبی برای مسوولان شهرستانی باشد تا روند توسعه و پیشرفت را تسریع کنند.

امیر قادری افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس مصوبات شورای برنامه ریزی و تعهداتی که به شهرستان داده شد عمل کنند البته مردم هم همین انتظار را از آنها دارند.

استاندار آذربایجان غربی در جریان شانزدهمین سفر شهرستانی عصر روز گذشته وارد شهرستان مهاباد شد و در بدو ورود پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان به شهر خلیفان و روستاهای اطراف آن رفت و در جمع مردم این منطقه حاضر شد.

در جریان سفر به مهاباد، معتمدیان با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد و در راستای بررسی میدانی مشکلات این شهرستان بازدیدهایی نیز داشت.

استاندار آذربایجان غربی در این سفر ضمن نشست با منتخبان اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان و دیدار با خانواده معزز شهدا، آخرین وضعیت روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان را نیز بررسی کرد.

معاونان استاندار آذربایجان‌غربی، مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه‌های چون بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل، بازدید و بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای تولیدی مشکل دار، نشست با دهیاران، برگزاری میز ارتباطات مردمی در محل کانون فرهنگی و تربیتی فجر شهرستان مهاباد، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در دستور کار خود قرار دادند.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha