۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84883195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴ موکب جاماندگان اربعین در گنبدکاووس برپا می‌شود

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84883195
۲۴ موکب جاماندگان اربعین در گنبدکاووس برپا می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: ۲۴ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این شهرستان برپا می‌شود که احتمال افزایش تعداد این موکب‌ها با اعلام آمادگی شهرهای همجوار وجود دارد.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این موکب‌ها در روستاهای قوینلی، حسن آباد، تقی‌آباد و اسلام آباد، فلکه بسیج، جاده سلامت، مسجد النبی(ص) و مسجد عسکریه، خیابان شهدای منا و بلوار و داخل امام زاده یحیی بن زید(ع) مستقر خواهد شد و احتمال دارد تعدادی موکب هم در مسیر پیاده روی عزاداران از شهرستان‌های همجوار به سمت گنبدکاووس برپا شود.

وی افزود: اربعین حسینی فرصتی برای دلدادگان امام حسین(ع) است که به عشق این امام همام و یاران شهیدش به سمت کربلا پیاده‌روی کنند و این فرصت برای جاماندگان این مسیر در شرق گلستان فراهم شده تا برای نشان‌دادن ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت و شهدای کربلا از صبح روز اربعین پای پیاده به سمت امام زاده یحیی بن زید(ع) حرکت کنند. 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین به صورت متمرکز از شهرستان‌های شرق استان گلستان شامل گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، رامیان، گالیکش و کلاله به سمت امام زاده یحیی بن زید(ع) انجام و عزاداران حسینی به یاد شهدای کربلا در محل این امام زاده به سوگواری خواهند پرداخت.

حجت الاسلام کریمی پیش بینی کرد: امام زاده یحیی بن زید(ع) امسال میزبان حدود ۱۵ هزار نفر از عزاداران حسینی در روز اربعین باشد و ۵۰۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیجی، هیات‌ها و مساجد و انتظامی خدمات‌رسانی به زائران را در مسیر پیاده‌روی بر عهده دارند و ۱۵ هزار وعده غذا برای این عزاداران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: عزاداران به صورت متمرکز ساعت ۱۱ ظهر اربعین در امام زاده تجمع می‌کنند و شروع برنامه با روزه خوانی ۱۰ مداح در وصف جایگاه شهدای کربلا و ارزش‌های واقعه عاشوراست و در ادامه سخنرانی، اقامه نماز ظهر و قرائت زیارت اربعین را خواهیم داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس بیان کرد: اتوبوس و خودروهای سواری با همراهی مردم خیر برای بازگشت عزاداران حسینی به شهرهای خود از محل امام زاده یحیی بن زید(ع) پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha