۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 937
کد خبر: 84883378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته پیشگیری از سرقت در دادگستری استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل از تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت در این اداره کل با هدف کاهش ۱۰درصدی سرقت در استان خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل به ایرنا؛ جلال آفاقی در جلسه تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت اظهار کرد: متاسفانه سرقت در استان اردبیل زیاد است و به منظور مقابله با آن، طرح تشکیل کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت، از مرکز ابلاغ شده و مسئولیت ۲۱ دستگاه و نهاد در آن به طور دقیق پیش‌بینی شده است تا بطور موثر از وقوع سرقت پیشگیری شود.

وی با تشریح اجرای بندهای ابلاغی مربوط به دستگاه قضایی، تصریح کرد: در همه محاکم قضایی اعم از دادسراها و دادگاه‌ها شعب ویژه رسیدگی به جرایم سرقت به منظور تسریع در رسیدگی‌ها تشکیل شده است و دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار  نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

آفاقی ادامه داد: در این خصوص، دستورات لازم جهت عدم اعطای مرخصی به سارقان سابقه‌دار صادر شده است و یکی از بندهای این طرح، استفاده از ظرفیت بسیج و تقویت گشت‌های نیروی انتظامی است که بی شک اجرای دقیق و صحیح آن می‌تواند بطور قابل توجهی از وقوع سرقت جلوگیری کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان اینکه هدف این طرح، کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت است، خاطر نشان کرد: هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه‌های مشمول طرح می‌تواند در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت، موثر و موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه باشد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha