۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84883908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات جاده ای زائران اربعین مصرف خون در ایلام را افزایش داده است

ایلام - ایرنا - سرپرست انتقال خون ایلام گفت: حجم بالای تردد زائران اربعین و افزایش تصادفات جاده ای و سوانح باعث افزایش مصرف خون و فرآورده های خونی در استان شده است.

دکتر لیلی عاصم آبادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرچند ذخایر خونی استان در مقطع فعلی جوابگوی نیاز مراکز درمانی است اما نیاز به اهدای خون و فرآورده های خونی توسط گروه های خونی مختلف وجود دارد.

وی افزود: برای اربعین امسال سه استان همدان، لرستان و مرکزی معین انتقال خون ایلام هستند ولی تاکنون نیازی به ارسال خون از این استان های معین نبوده و با ذخایر موجود، مراکز بیمارستانی استان تامین شده است.

عاصم آبادی ادامه داد: امسال با توجه به ترافیک شدید محورهای مواصلاتی منتهی به مهران، خون مورد نیاز بیمارستان های مهران و دهلران از طریق بالگرد امدادهوایی ارسال شد.

وی یادآور شد: امسال پویش نذرخون با عنوان ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه در حال انجام است که افراد در قالب این پویش نذر خون داشته باشند.

عاصم آبادی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه اتوبوس خونگیری در بیمارستان امام حسین (ع) و یک تیم سیار خونگیری در پایانه مرزی مهران مستقر است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۷۰ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد در سامانه سماح انتخاب کرده اند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه تردد زائران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha