دانش آموزان همدانی در جشنواره نوجوان خوارزمی خوش درخشیدند

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از درخشش ۱۵ دانش آموز همدانی در مرحله کشوری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی که در استان اصفهان برگزار شد، خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، «محمود نقوی» اظهار داشت: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی از ۱۴ تا ۱۷ شهریور با حضور ۵۲۳ دانش آموز منتخب دختر و پسر از سراسر کشور در استان اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره دانش آموزان در ۹ محور علمی و آموزشی (زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، دست سازه، زبان انگلیسی، بازارچه کار و فناوری، ریاضی، برنامه نویسی و مناظره علمی مطالعات اجتماعی) با یکدیگر رقابت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه مرحله نخست هشتمین دوره این جشنواره از مهر ماه ۱۴۰۰ در تمامی آموزشگاه های دوره‌ اول متوسطه و با شرکت ۱۰۷ هزار و ۷۴۹ نفر رشته در ۹ محور (سه محور ریاضی، برنامه نویسی و مناظره علمی) آغاز شد، د افزود: دانش آموزان منتخب پس از طی مراحل آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی، به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

نقوی با بیان اینکه در محور زبان و ادبیات فارسی، سبا صالحی از ملایر و امیرصالح نظاملو از کبودرآهنگ، در محور پژوهش علی جمشیدی از ملایر، در محور فعالیت های آزمایشگاهی پریا عربستانی و غزاله چاوشی نیا از ناحیه یک همدان و در محور دست سازه امیررضا رحمانی از ناحیه ۲ همدان رتبه برتر را کسب کردند، اظهار داشت: در محور زبان انگلیسی ثنا گرشاسبی فخر و آرینا هدایتی از ناحیه یک همدان، در محور بازارچه کار و فناوری ستاره رضایی و یگانه دارابی از نهاوند، در محور ریاضی باران نانکلی از ناحیه۱ همدان، در محور برنامه نویسی محسن پاینده پیمان و آیدین محمدی از ناحیه یک همدان و در محور مناظره علمی (مطالعات اجتماعی) نیز نرگس کامرانی صالح و مانا ملکی از ناحیه ۲ همدان رتبه های برتر را کسب کردند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان برتر جشنواره در شبکه یادگیری آموزش عضو و افراد مستعد به نهادهای حمایتی (مانند بنیاد ملی نخبگان) معرفی می شوند.

استان همدان ۳۰۷ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha