آموزش رایگان هنر در سه شهرستان استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از آغاز دوره آموزش رایگان گویندگی و فن بیان، تصویربرداری و تئوری موسیقی در شهرستان‌های خلخال، گرمی و بیله‌سوار این استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ایرنا، سعید نوریان اظهار کرد: هفت شهرستان استان اردبیل شامل نمین، نیر، خلخال، بیله سوار،

گرمی، پارس آباد و کوثر در فهرست شهرستان‌های واجد شرایط آموزش رایگان هنر قرار گرفته است و این اقدام در راستای تحقق شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم، دستیابی به

هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی انجام می‌گیرد.

وی افزود: ۳۸۵ علاقه‌مند به هنر در این شهرستان‌ها از طریق سامانه آموزش هنر وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در ۳۰ رشته هنری ثبت نام کرده‌اند و فقط در سه شهرستان بیله سوار،

گرمی و خلخال و در رشته‌های گویندگی و فن بیان، تصویربرداری، تئوری موسیقی و کاربر رایانه تعداد ثبت نام کنندگان به حد نصاب رسیده است.

وی ادامه داد: آموزش این مهارت‌ها و استانداردها از امروز در این سه شهرستان برگزار می‌شود و در تلاش هستیم با تمهید مقدمات و ایجاد فرصت جدید، زمینه‌های ثبت نام علاقه‌مندان را در ۵۰ رشته در همه شهرهای استان فراهم کنیم و بزودی فراخوان این دوره‌ها منتشر خواهد شد.

نوریان با اعلام اینکه به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، گواهینامه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد، افزود: تمام برنامه‌های آموزشی این طرح برای داوطلبان، بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان است.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و انجمن‌ها و گروه‌های هنری و فرهنگی متعددی در آن فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha