استاندار: فعالیت هنرستان‌ها در کنار صنایع، سیستم آموزشی هرمزگان را متحول می‌کند

بندرعباس - ایرنا- استاندار هرمزگان تربیت نیروی متخصص بومی متناسب با صنایع فعال در استان را مهم برشمرد و گفت: فعالیت هنرستان‌های جوارِ پالایشگاه‌ها و صنایع، تحولی در سیستم آموزشی و مهارت اندوزی دانش آموزان هرمزگانی ایجاد می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست شورای آموزشی و پرورش استان، توسعه صنایع متوسط در تکمیل زنجیره ارزش مواد تولیدی در استان را نیازمند نیروی انسانی ماهر و بومی دانست و افزود: هنرستان تخصصی مکاترونیک و ماشین افزار در حوزه نفت و انرژی، هنرستان متالوژی و صنایع شیمیایی در بخش فولاد، هنرستان بهیاری در حوزه سلامت، هنرستان معدن بندرخمیر و شیلات و آبزیان سیریک با همین هدف راه اندازی و تجهیز شده و همزمان با سال تحصیلی جدید کار خود را آغاز می کنند.

وی همچنین ضمن تاکید بر آماده سازی کامل مدارس هرمزگان عنوان کرد: نوسازی کلاس‌ها و تجهیزات همچون تامین زیرساخت های آب، برق و ایمنی مدارس باید کامل باشد تا بعد از ۲ سال آموزش غیرحضوری، معلمان و دانش آموزان در فضایی مناسب کار خود را شروع کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان، تمرکز بر تامین امکانات رفاهی معلمان و سرعت بخشی در ساماندهی یا تشکیل تعاونی مسکن معلمان را ضروری دانست و بر ایمنی همه جانبه مدارس و ایجاد فضای جدید کلاس های درس تاکید کرد.

دوستی انظباط و قانون مداری را در ساختار آموزشی ضروری برشمرد و ادامه داد: حضور تمام وقت معلمان و دانش آموزان در کلاس  بسیار مهم است و باید با نظارت جدی همراه باشد.

در این نشست راهکارهای رفع مسائل و مشکلات معلمان هرمزگان و مدارس دولتی و غیردولتی بررسی و تصمیم گیری لازم انجام شد.