به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحمانی روز یکشنبه در آیین از سرگیری طرح راه آهن دورود – خرم آباد افزود: تعداد بسیاری از این طرح ها فعال هستند.
وی اظهار داشت: هلدینگ راه و شهرسازی سهم ۴۰ درصدی از طرح های راه آهن دارد و قرارگاه خاتم نیز احاطه خوبی به محورهای مواصلاتی دارد که با توجه به شرایط راه آهن نیمه کاره دورود – خرم آباد، گمان نمی کردیم این طرح به زودی در اولویت وزارتخانه قرار گیرد.
وی با اشاره به جدیت استاندار لرستان و تیم مدیریتی استان در پیگیری مشکلات این طرح راکد تصریح کرد: باتوجه به دستور ویژه رییس جمهور، تلاش وزارت راه و شهرسازی و مسوولان استانی و ملی، این مهم محقق شد.
وی ادامه داد: ماموریت قرارگاه سازندگی خاتم، نه پیمانکاری، بلکه رسالت انجام کار است و باوجود همه تنگناهای مالی، کار اجرایی پروژه ها را پیش می برد.
رحمانی در خصوص راه آهن دورود - خرم آباد گفت: این طرح ۲ مشکل اساسی داشت که با حمایت مسوولان نظام، پیگیری استاندار لرستان، همکاری سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه خاتم برای تخصیص بودجه از تهاتر نفت، برطرف شدند.
وی با اشاره به اینکه برای راه اهن خرم آباد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است بیان کرد: طرح با این عددهای موجود و تمدید سه ساله باید به یک منبع مالی مطمئن وصل شود که مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص قول داده است.
وی اضافه کرد: این طرح پیچیدگی فنی خاص و تونل های منحصر به فردی دارد که تاکنون در راه آهن نداشته ایم اما همانطور که قرارگاه خاتم بزرگترین تونل آزادراهی را در خرم آباد – پل زال اجرا کرد این مهم نیز محقق می شود.
رحمانی تاکید کرد: از همه مسوولان انتظار می رود برای تامین مالی این طرح همکاری کنند تا دچار وقفه نشود و در دولت سیزدهم افتتاح شود.
عملیات اجرایی راه اهن خرم آباد – دروود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد اکا با پیشرفت کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند
این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل و هفت ایستگاه دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام ان ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
نظر شما