۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84884395
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۴۸۰ هزار نهال در شاهرود تولید شد

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 84884395
۴۸۰ هزار نهال در شاهرود تولید شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از تولید ۴۸۰ هزار اصله نهال در نهالستان چغولگیر این شهرستان خبر داد.

محمد رضا کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵۰ هزار اصله نهال به‌صورت بذری و قلمه از گونه‌های سوزنی برگ شامل سرو خمره‌ای، سرو شیراز، سرو نقره‌ای و گونه‌های پهن برگ مانند تبریزی، زبان گنجشک و عرعر در نهالستان چغولگیر شاهرود تولید شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از محل اعتبارت سال ۱۴۰۰ است، ادامه داد: طرح تولید نهال شامل انجام عملیات کاشت، مراقبت، آبیاری، لایروبی نهرها، مبارزه با آفات و کنترل علف‌های هرز در نهالستان است. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ابراز داشت: ۳۰ هزار اصله نهال گلدانی از گونه‌های جنگلی نیز به منظور کاشت در مناطق جنگلی در حال احیاء، تولید شد.

کشاورزیان با بیان اینکه تولید بذر سازگار با محیط در دستور کار است، اظهار داشت: ایجاد محوطه‌های بذرگیری و شناسایی گونه‌های جنگلی مادری متناسب با محیط و همچنین مشخص کردن محدوده و جمع‌آوری بذر تولیدی در زمان مناسب در سطح یک هکتار از ارضی نهالستان چغولگیر شاهرود انجام شد.

وی با بیان اینکه یک تُن بذر گونه‌های فضای سبز نیز در این نهالستان تولید و در هفته منابع طبیعی توزیع شد، افزود: نهال‌های تولیدی در اسفندماه به طور رایگان بین عموم مردم در سطح استان سمنان توزیع می‌شود. 

وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha