کاهش ۳۴ درصدی بستری‌شدگان جدید روزانه مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری‌شدگان جدید روزانه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی، طی هفته گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند بستری شدگان روزانه مبتلا به کرونا در هفته گذشته کاهش یافته است به طوری که ۱۴ شهریور ماه ۱۰۰ بیمار جدید و ۲۰ شهریور ماه ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون شمار کل بستری شدگان مبتلا به کرونا موجود در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۱۹۱ بیمار است که ۱۴۴ نفر از آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت شمار بستری شدگان بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است و هم اکنون ۵۴ بیمار بد حال مبتلا به کرونا در این بخش‌ها بستری هستند که ۴۳ نفر آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری و تحت درمان هستند

پهلوان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۱ بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستانها و مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۳۸ هزار و ۸۲۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۱۷۸ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۵۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۴۶ هزار و ۲۹۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۰۲ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۶ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۱۳ دُز رسیده است.

هم اکنون ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha