شهردار باقرشهر :تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده است

شهرری- ایرنا- شهردار باقرشهر گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در این شهر پیش بینی شده و طرح استقبال از مهر به همین مناسبت برگزار می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی باقر شهر، محسن قضاتلو روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این طرح از یکم مهر ماه سال ۱۴۰۱ در سطح باقرشهر آغاز خواهد شد و همه واحدهای شهرداری در اجرای شرح وظایف در قالب پاکسازی، شستشو، تنظیف پیاده روها، خیابانها، و معابر منتهی به مدارس به صورت مستمر اقدام خواهند کرد.

وی ادامه داد: شهرداری باقرشهر در راستای وظایف سازمانی خود، رسیدگی، تنظیف و بازپیرایی فضاهای سبز و همچنین تامین امنیت ترافیکی و عبور و مرور را  از ابتدای مهرماه، در  طرح بازگشایی مدارس عملیاتی می گرداند.

شهردار باقرشهر :تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس پیش بینی شده است

قضاتلو اظهار داشت: در همین راستا خدمات با هماهنگی اداره آموزش و پرورش در رسیدگی در سطح وسیع به هنرستان شهید گلشنی ارائه می شود.

باقرشهر، شهری در شهرستان ری از توابع استان تهران است. باقرشهر با مساحت ۵۰۰ هکتار و با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰۰ نفر بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۷۵/۰۴/۰۴ از شهر تهران ( مناطق ۲۰ و ۱۹ ) جدا و به شهر تبدیل شد.

در تاریخ ۱۳۷۵/۱۲/۰۴ شهرداری این شهر با درجه رسمی ۴ رسما افتتاح و حریم استحفاظی آن با ۵۵ کیلومتر مربع مساحت در تاریخ ۱۳۷۶/۰۴/۱۶ به تصویب وزیرکشور رسید که با انتزاع قسمتی از آن در سال ۸۰ و ایجاد شهر کهریزک حریم آن به ۴۴/۳ کیلومتر مربع کاهش یافت و در تاریخ ۱۳۸۹/۰۴/۳۰ با مصوبه وزارت کشور از درجه ۵ به درجه ۶ ارتقاع پیدا کرد .

قسمت غربی این شهر (جعفر آباد کنونی) در گذشته به نام باقراف و قسمت جنوب غربی (که امروز در تصرف سازمان بهشت زهرا (س) می باشد) علی آباد نامیده می شده که پس از گذشت زمان به نام باقر آباد و با تاسیس شهرداری در سال ۷۵ به باقرشهر تغییر نام پیدا کرده است .

این شهر از شمال به حریم منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران – از جنوب به شهر کهریزک – از جنوب شرقی با جلگه ورامین – از جنوب غربی به بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) هم جوار است .

دسترسی مترو از خط یک به ایستگاه شاهد و پلایشگاه و بزرگراه خلیج فارس و بزرگراه تندگویان می باشد.

شریان حیاتی این منطقه جاده قدیم قم است . این منطقه تحت تحولات اقتصادی ، اجتماعی شگرفی قرار گرفته و در شرایط کنونی توام صنعتی و خدماتی را دارا است .

شرکت پالایشگاه نفت شهید تندگویان ، پژوهشگاه صنعت نفت ، شرکت پالایشگاه نفت بهران ، شرکت ایرانول ، شرکت سایپا پرس ، شرکت ایران گاز ، شرکت ایران سیلندر ، شرکت انرژی  ، نیروگاه گازی ری ، شهرک صنعتی شهر سنگ ، مجتمع تجریشی و مجتمع فرخی ، و دهها صنعت دیگر ، برخی از مراکز مهم صنعتی این شهر است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha