بیمارستان صحرایی سپاه در پایانه خسروی با تجهیزات کامل به زوار اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران مستقر در مرز خسروی، گفت: این بیمارستان با مجهزترین تجهیزات پزشکی و متخصصان در مرز خسروی با تمام توان به زوار اربعین و مردم منطقه خدمت‌رسانی می‌کند.

«بهمن امیری‌مقدم» روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران مستقر در مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به کیفیت بالای خدمات دهی این بیمارستان صحرایی در مرز خسروی اشاره کرد و از مجموعه سپاه پاسداران و پرسنل بیمارستان به خاطر ارایه خدمات مطلوب به زوار اربعین و مردم منطقه قدردانی کرد.

وی وجود بیمارستان صحرایی سپاه در مرز خسروی را نقطه امیدی برای مردم منطقه دانست و بیان داشت: انصافا مجموعه سپاه پاسداران برای خدمت رسانی به مردم و زوار سنگ تمام گذاشته اند و هر روز بهتر از روز گذشته و با تمام توان در خدمت مردم بودند و خدمت رسانی کردند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تجهیزات بیمارستان صحرایی سپاه گفت: این بیمارستان به راحتی قابل انتقال به هر نقطه ای دیگر است و یکی از قابلیت های مهم  آن داشتن اتاق عمل با بهترین متخصصان است.

امیری مقدم یکی از مهمترین موفقیت های بهداری سپاه پاسداران را بهره گیری از شرکت های دانش بنیان در خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران در راستای رشد و پویای شرکت های دانش بینان در زمینه تجهیزات بیمارستانی گام های خوبی برداشته و زمینه های رشد و پویای شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است.

وی در پایان ابراز امیداری کرد هرسال بهتر از سال دیگر در خدمت رسانی به زوار اربعین به عنوان یک رزمایش عمومی بزرگ همگانی گام برداشته شود.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha