هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در استان همدان هشدار داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه جوی ناپایدار طی ۲۴ ساعت آینده، وزش باد شدید برخی از مناطق استان را فرا می‌گیرد که به همین دلیل هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

سید محسن موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی همراه با وزش شدید باد و غبار محلی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: شدت وزش باد در روز چهارشنبه بیشتر می‌شود که در پی آن گرد و خاک و غبار محلی برخی از نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان، تخریب سازه های غیر مستحکم و آسیب به موکب‌های اربعین حسینی در سطح استان  وجود دارد.

وی ادامه داد: تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش و پس از آن دوباره کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اسدآباد با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بهار با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان بودند.

وی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۹ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha