۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84885354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غلظت آلودگی هوا در اصفهان بیشتر می‌شود

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 84885354
غلظت آلودگی هوا در اصفهان بیشتر می‌شود

اصفهان-ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بدلیل نفوذ توده گرد و خاک در نیمه شرقی، کاهش دید و کیفیت هوا در این نیمه و تا حدودی در مناطق مرکزی استان، دور از انتظار نیست.

محمدرضا رفیعی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر شاخص کیفیت هوا در مرز ناسالم برای گروه‌های حساس است لذا به این گروه‌ها از جمله کودکان، سالمندان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی و ریوی توصیه می‌شود که از حضور در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: استقرار جو به نسبت پایدار تا ۲ روز آینده بر روی استان پیش بینی می‌شود و آسمان منطقه بصورت کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر، گاهی افزایش ابر و وزش به نسبت شدید باد در بیشتر نقاط خواهد بود.

به گفته وی، گاهی وزش باد به نسبت شدید همراه با احتمال گرد و خاک محلی در نیمه شرقی و گاهی افزایش ابر در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۳۵ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: کاشان با دمای ۳۶ و بویین و میاندشت با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خُنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز آینده پیش بینی می‌شوند.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه(فردا)، هوای کمی تا قسمتی ابری و غُبار صبحگاهی، گاهی وزش باد و برای روز چهارشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی و گاهی وزش باد پیش بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha