۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84885715
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳ دستگاه نبولایزر به کودکان دارای بیماری «سی اف» در خراسان شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اهدای ۱۳ دستگاه نبولایزر به ارزش ۶.۵ میلیارد ریال به کودکان دارای بیماری «سی اف» در استان خبر داد.

دکتر علی عفتی زاده روز دوشنبه در حاشیه اهدای این دستگاه‌ها به خانواده‌های بیماران، اظهار داشت: یکی از نیازهای بیماران «سی اف» تسهیل در مصرف داروهای مورد نیازشان است که دستگاه نبولایزر این امر را میسر می‌سازد.

وی افزود: در واقع  استفاده از نبولایزر در این بیماران، ضمن کاهش قابل توجه زمان استنشاق دارو، کیفیت زندگی آنان را به صورت چشمگیری افزایش می‌دهد.

عفتی زاده گفت: این بیماران زیر نظر مرکز جامع بیماری‌های خاص هستند که خدمات سرپایی، ویزیت متخصص و داروهای مرتبط با آن را به طور رایگان از دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت می‌کنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، یادآور شد: سیستیک فیبروزیس (CF) یا فیبروز کیستی یک اختلال ژنتیکی است که باعث ایجاد اختلال در مخاط شده و سبب آسیب به اندام‌های بدن به ویژه ریه‌ها و پانکراس می‌شود.

نبولایزر یا ریزپاش وسیله‌ای برای رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفس از طریق استنشاق است، این درمان به ویژه در وضعیت‌هایی مانند برونشیت و آسم شدید بسیار موثر است و به دلیل سریع بودن تاثیر دارو و جلوگیری از تاثیر آن بر بافت‌های دیگر بدن بسیار مورد توجه است.

۵ هزار و ۹۵۰ نفر بیمار صعب العلاج و خاص زیر پوشش خدمات درمانی و دارویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند. 

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha