۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84886019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم تسهیل‌گری کنند

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: مدیران و روسای بانک‌ها در این شهرستان تا جایی که می‌توانند برابر قوانین و دستورالعمل‌ها، در پرداخت تسهیلات به مردم سخت‌گیری نکنند و در روند پرداخت‌ها تسهیل‌گری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با روسای بانک‌های شهرستان ملایر با موضوع بررسی موانع و مشکلات تسهیلات بانکی اظهار داشت: بدون شک شبکه بانکی در کنار اقدامات جاری، نقش ویژه و جدی در توسعه اقتصادی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها پرداخت تسهیلات در زمینه‌های مختلفی همچون ازدواج، اقشار کم‌درآمد، حوزه‌های اقتصادی، ودیعه مسکن و وام‌ها و تسهیلات خوداشتغالی در کارنامه خود ثبت و ضبط است، این اقدامات را قابل تقدیر خواند و افزود: دولت با اصلاح برخی فرآیندهای بانکی، در تلاش برای جلب هر چه بیشتر رضایت مردم است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به قرض‌ ۶۴۳ هزار میلیارد تومانی دولت قبل از شبکه بانکی، در عین حال بدهی‌های سنگین به شبکه بانکی، کسری بودجه، رشد افسارگسیخته تورم، سقوط ارزش پول، چاپ اسکناس، کاهش فروش نفت، بدهی خارجی دولت و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی را از جمله عوامل مشکلات اقتصادی کشور است.

اسماعیلی جلب رضایت‌مندی مردم و برگرداندن دوباره اعتماد مردمی را از جمله موفقیت‌های دولت سیزدهم عنوان و بیان کرد: با تلاش دولت رشد چاپ اسکناس پس از چند سال متوقف و منفی شد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه تمام تلاش دولت افزایش سرمایه اجتماعی کشور است، اظهار داشت: بدون شک آن چیزی که همواره برای ما قدرت ایجاد می‌کند و در بزنگاه‌های سخت به کمک ما می‌آید، مردم هستند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه از مسیرهای مختلف باید اصلاحات را به ویژه در شکل و تعامل با مردم انجام دهیم، شبکه بانکی را جزء ویترین دستگاه‌های اجرایی در ارایه خدمات دانست و افزود: چنانچه این شبکه خوب کار کند و خدمات خوب و مشتری‌پسندی به مردم ارایه دهد، موفق‌تر است.

فرماندار ملایر: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم تسهیل‌گری کنند

وی اشتغال و تسهیلات بانکی را ۲ مطالبه مهم و جدی مردم عنوان کرد و گفت: تعهد امسال ما در استان همدان و شهرستان ملایر، رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی و ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی در استان و چهار هزار شغل در این شهرستان است که تحقق آنها نیازمند همکاری و همراهی شبکه بانکی است.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به روسای بانک‌های این شهرستان تاکید کرد: شما کارشناس‌تر و خبره‌تر در حوزه کاری خود هستید و تا می‌توانید انجام کار مردم و پرداخت تسهیلات را در اولویت قرار دهید و از اعمال سلیقه‌های شخصی پرهیز کنید.

اسماعیلی با بیان اینکه علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی، نسبت به وصول مطالبات بانکی نیز بی‌تفاوت نیستیم، بر لزوم کاهش گلایه‌های مردمی از شعب بانک‌ها و افزایش تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی تاکید کرد و گفت: با همدلی و ریسک‌پذیری می‌توان مشکلات را رفع و به مردم کمک کرد.

وی کمک بانک‌ها به واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد و اظهار داشت: برخی واحدهای تعطیل شده و مشکل‌دار داریم که بانک‌ها باید کمک کنند این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به تلاش برای بهبود وضعیت این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی میلیاردها تومان پروژه طی ۲ هفته‌ گذشته در این شهرستان آغاز شد و بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز آماده افتتاح است.

اسماعیلی افتتاح ۲۵ میلیون یورو طرح توسعه در شرکت‌های بافتینه و بافتسان، آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ میلیارد تومان طرح گلخانه‌ای در حسین‌آباد ناظم و تلاش برای تهیه اطلس جامع سرمایه‌گذاری این شهرستان را از جمله اقدامات برشمرد و ادامه داد: در نهضت ملی مسکن کارهای خوبی در دست اقدام است.

به گفته وی در کنار این اقدامات، حمایت‌های روسای بانک‌ها و حضور پررنگ شبکه بانکی در ایجاد رضایت‌مندی مردم و حمایت از تولید، اشتغال و صنعت ملایر راهگشا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha