۲ درصد از تختهای عادی بیمارستانهای خراسان رضوی را بیماران مبتلا به کرونا اشغال کرده‌اند

مشهد- ایرنا- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیماران مبتلا به کرونا ۲ درصد از تخت‌های عادی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی را اشغال کرده‌اند.

دکتر ایوب توکلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین هم اکنون بیماران بدحال مبتلا به کرونا حدود سه درصد از تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانی اختصاص یافته به بیماران کووید ۱۹ بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را اشغال کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیماران عادی غیرکرونایی ۱.۵ درصد از تخت‌های عادی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیماران بدحال غیر کرونایی پنج درصد از تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه زیر پوشش این دانشگاه را اشغال کرده‌اند.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هفت هزار و ۹۰۲ تخت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که بیش از پنج هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی و ۲ هزار و ۴۰۰ تخت در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی این دانشگاه هستند.

توکلیان افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۸۵۰ تخت در بیمارستان‌های شهر مشهد فعال است که چهار هزار و ۴۵۰ تخت در بیمارستان های دانشگاهی و ۲ هزار و ۴۰۰ تخت در بیمارستان های غیر دانشگاهی شهر مشهد هستند.

وی ادامه داد: از تعداد کل تخت‌های بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶ هزار و ۷۲۹ تخت معادل ۸۵ درصد، تخت عادی و هزار و ۱۷۳ تخت معادل ۱۵ درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند که ۱۰ درصد از تخت‌های عادی و تخت‌های موجود در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های درجه یک دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تخت‌های ویژه رفاهی اختصاص یافته است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در راستای آمادگی برای مدیریت بحران‌ هفتمین دوره از اوجگیری بیماری کووید ۱۹، ۴۴ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد معادل ۲ هزار و ۵۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.

توکلیان میزان کمبود تخت‌های بیمارستان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در افق ۱۴۰۴ برابر با شاخص‌های توسعه جمعیت سه هزار و ۱۸۰ تخت اعلام کرد.

وی در خصوص تخت‌های ویژه رفاهی گفت: تخت‌های رفاهی ویژه با هدف ارائه خدمات درمانی با بهترین کیفیت در بیمارستان‌های دانشگاهی ایجاد می‌شود و در این راستا، برنامه‌های بازدید از مراکز درمانی آغاز شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه استفاده بیماران از این بخش ها با رضایت آنها خواهد بود افزود:  در راستای رفاه حال مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های دانشگاهی زیرساخت‌های لازم در ابعاد محیط اتاق‌های بیماران و سامانه‌های اطلاعاتی انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha