فرماندار ویژه شاهرود: مسوولان در برنامه‌های ملی و مذهبی نقش پررنگ‌تری داشته باشند

شاهرود – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه مردم همواره در برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی از مسوولان جلوتر هستند، گفت: مسوولان با حضور خود در برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس شهرستان شاهرود افزود: مسوولان شهرستان باید در همه آیین‌های ملی و مذهبی از جمله نماز جمعه حضور مستمر داشته باشند تا مردم حضور آنها را در کنار خود حس کنند.

فرماندار ویژه شاهرود: مسوولان در برنامه‌های ملی و مذهبی نقش پررنگ‌تری داشته باشند

وی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌ریزی و اجرای آیین‌های ملی و مذهبی ضروری است، تصریح کرد: در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور مسوولان در جاهایی که تحت عنوان نهضت خدمت‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم است، باید ملموس باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: با عنایت خداوند متعال و تدابیر پیامبرگونه مقام معظم رهبری شرایط کشور به واسطه ارج نهادن و مهم دانستن رویدادهای معنوی و ملی بسیار امن است.

جلالی با بیان اینکه نظام‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود یکسری تشکیلات و ساختارهایی را شکل می‌دهند، ابراز داشت: برای هر سازمان و نهادی در کشور وظایف و مأموریت‌هایی تعریف شده که گاهی در برخی آیین‌ها و نشست ها جای خالی آنها دیده می‌شود باید به آنان تذکرداده شود تا خودشان پیش‌قدم و کارکنانشان نیز در ادامه برای خدمت صادقانه به مردم حضور پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رژه خودرویی و نیروهای مسلح پیاده در روز ۳۱ شهریورماه ساعت ۹ صبح در شاهرود برگزار می‌شود.

فرماندار ویژه شاهرود تبلیغات محیطی و مجازی به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ضروری خواند و اظهار داشت: تجلیل از بانوان ایثارگر شامل همسر شهدا، همسر جانبازان ۷۰ درصد، همسر جانباز و آزاده، همسر و مادر شهید مدافع حرم، همسر شهید مدافع سلامت و همچنین تجلیل از پنج بانوی جانباز شاهرودی در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

جلالی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در عصر پنجشنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۶ با حضور مسوولان، نیروهای مسلح، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهید پرور شاهرود انجام می‌شود.

۵۲۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود 

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم در این نشست گفت: ۵۲۰ برنامه در هفته دفاع مقدس با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج و اقشار مختلف مردم در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ محمد خوشقدم از برگزاری نخستین همایش رزمندگان زن در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: ۱۱ رزمنده و همچنین ۷۰ جهادگر زن در پشتیبانی جبهه‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس از این شهرستان فعال بودند.

وی با بیان اینکه ۱۸ کارگروه به منظور اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس ایجاد شد، افزود: این کارگروه‌ها شامل دانشگاهیان، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها، بانک‌ها، اصناف و بازار، کارگری، پزشکی، فضای مجازی و رسانه، ورزشکاران، فرهنگیان، جهاد سازندگی، حوزه‌های علمیه، فرهنگی و تبلیغات، ایثارگران و پیشکسوتان، جوانان و تشکل‌های مردمی، دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه و ۲ گروه مدیران است.        

خوشقدم از حضور کاروان‌های نمادین و راویان دفاع مقدس در مدارس خبر داد و ابراز داشت: در طول هفته دفاع مقدس ۱۰ یادواره شهدا در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

در شهرستان شاهرود ۱۹۰ پایگاه بسیج و ۱۲ حوزه محلات فعالیت دارند. مردم شهیدپرور شاهرود بیش از یکهزار و ۱۰۰ شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha