۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84886222
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی طرح سیل‌بند شمال شهر سبزوار اعتبار می‌خواهد

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سازه‌های حفاظتی لازمه مقابله با سیل است و بر این اساس، ساماندهی و تکمیل طرح سیل‌بند شمال شهر سبزوار ضروری و نیازمند اعتبار است.

علیرضا طاهری روز سه شنبه در حاشیه بررسی طرحهای امور آب ناحیه سبزوار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی طرح سیل‌بند شمال شهر تکمیل و به مرحله بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای کنترل سیلاب در بخش شمال غربی شهر سبزوار، ایجاد طرح بند خاکی کنترل سیلاب است که مقدمات اجرایی آن از سالهای گذشته فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: همچنین وضعیت کال عیدگاه سبزوار، تامین آب شرب پایدار این شهر و طرح قنوات این شهرستان نیز بررسی شده است که گام های موثری در این مسیر برداشته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وقوع سیلاب یکی از پدیده های مرسوم سالهای اخیر در شهر کویری سبزوار است که علاوه بر نگرانی شهروندان، تهدیدی برای زیرساخت های شهری به شمار می آید از این رو ساخت سازه های حفاظتی برای مقابله با سیلاب امری اجتناب ناپذیر در این شهر است.

عمده مناطق مستعد سیل خیزی سبزوار در ارتفاعات شمالی این شهر قرار دارد که هنگام ورود سامانه های بارشی متراکم، سیلاب از این ناحیه به داخل شهر جاری می شود و یکی از راههای برون رفت و هدایت سیل، ایجاد سیل بندها و مسیل‌های مناسب است.

شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha