۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2060
کد خبر: 84886337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به تنهایی امکان مواجهه با بحران خشکسالی را ندارد

مشهد- ایرنا- قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: این شرکت به تنهایی امکان مواجهه با بحران خشکسالی و کم آبی را ندارد از این رو باید با تقویت صنف آب بران، منابع غیرقابل تولید آب را مدیریت کرد.

علیرضا عامری روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی حل مشکلات برق چاههای کشاورزی خراسان رضوی در مشهد افزود: کمبود برق از راهها و انرژیهای دیگر جبران پذیر است اما برای تامین کم‌آبی هیچ راه چاره ای نیست‌.

وی اضافه کرد: کمبود منابع آب و برق باعث ایجاد مشکلات فراوان در خراسان رضوی می شود و اگر به دنبال حل بحران آب نباشیم به طور قطع با کمبود برق هم مواجه خواهیم شد.

قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: منابع آب غیر قابل تولید هستند اما امکان باز تولید منابع برق وجود دارد از این رو پیرو مکاتبات و جلسات برگزار شده در استان و وزارت نیرو در خصوص اصلاح فرمول برآورد بار الکتریکی( دیماند برق) در کنتورهای فهام(کنتورهایی که در زمان روشن شدن پمپ، عدد حداکثر را قرائت می کنند) مقرر شد شرکت های توزیع برق پیگیری و مکاتبه لازم را به عمل آورند.

عامری افزود: همچنین شرکت توزیع برق استان باید در خصوص یکپارچه سازی و هماهنگی بین همه امورهای برق اقدام لازم را به عمل آورد و باتوجه به تداوم خاموشی ها در سال آینده مقرر شد تمهیدات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان در بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: تشکل های کشاورزی نیز در خصوص ثبت درخواست افزایش قدرت و پمپاژ مجدد برای چاه های مشمول اطلاع رسانی مجدد را انجام می دهند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارند و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha