افت تحصیلی دانش‌آموزان جهرم به دلیل شرایط کرونایی جبران شود

شیراز-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: غیرحضوری شدن مدارس کشور از جمله این شهرستان در پی شیوع کرونا، منجر به افت تحصیلی دانش آموزان شده که انتظار است با کار ویژه و جهادی فرهنگیان جبران شود تا شاهد شکوفایی آموزش شهرستان باشیم.

محمدحسن شعبانی سه‌شنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان جهرم افزود: اولیا و دانش‌آموزان، توقع خاصی از آموزش و پرورش دارند و سرنوشت ۳۲هزار دانش‌آموز در اختیار متولی تعلیم و تربیت شهرستان است.
وی افزودوی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش جهرم در زمینه عمرانی رخ داده است، بیان کرد: مدارس نوساز یکی پس از دیگری در سطح شهرستان جهرم در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد اما لازم است در حوزه علمی و آموزش نیز هم وقت مضاعفی گذاشته شود و به صورت ویژه در این زمینه حرکت کنیم تا بتوانیم شاهد درخشش فرزندان شهرستان در مسابقات و جوامع علمی استانی و کشوری باشیم.
شعبانی گفت: ۱۲ سال برای تعلیم و تربیت مدت زمان کمی نیست و حضور فردی که از بدنه مجموعه آموزش و پرورش در اصلی ترین قسمت مدیریت تعلیم و تربیت شهرستان باعث می‌شود توقع ها به بالا ترین حد خود برسد و امیدواریم که شاهد رونق بیش از بیش مجموعه باشیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم ادامه داد: کمبود های آموزش و پرورش جهرم به زودی رفع خواهد شد و اعتقاد داریم که تعهد و تخصص فرهنگیان شهرستان جهرم مشکل‌گشای هر مسئله‌ای خواهد بود.
وی تاکید کرد: با توجه به برهه زمانی حساسی که در آن قرار داریم، لازم است که برنامه‌های جدید آموزش و پرورش را با همکاری و هماهنگی پیش برود تا دغدغه فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان رفع شود.

مشکل تأمین معلم در جهرم به حداقل رسیده است
سرپرست سابق آموزش و پرورش جهرم نیز در این جلسه با بیان گزارشی گفت: مهر ماه امسال با توجه به بازگشت شیوه بازگشایی مدارس به صورت حضوری، کار بسیار دشواری پیش روی مدیران مدارس و اولیا است.
یوسف بخشی افزود: در حال حاضر ۸۷ درصد دانش آموزان شهرستان در سامانه «سیدا» ثبت‌نام شده‌اند که برای آنها کتاب درسی تهیه شده و به موقع توزیع می شود اما نیاز است دیگر دانش‌آموزان نیز هر چه سریع‌تر ثبت‌نام خود را قطعی کنند تا در روند شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.
وی بیان کرد: سازماندهی نیروهای آموزشی مدارس در حال انجام است و با توجه به قرارداد نیروی انسانی که با آموزش و پرورش فارس داریم، مشکل تامین نیروی انسانی به حداقل خود رسیده و تلاش کردیم برای اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
بخشی به اجرای رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای فرآیند رتبه بندی معلمان باعث می‌شود که انگیزه آموزشی و پژوهشی آنها افزایش پیدا کند که با اجرای کامل آن شاهد تغییر قابل محسوس در نظام آموزش و پرورش هستیم.

در این آیین همچنین معاون پژوهش و برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه جهرم و برخی مسئولان استانی و محلی نیز حضور داشتند.

در این جلسه از زحمات یوسف بخشی سرپرست سابق آموزش و پرورش جهرم تقدیر و عبدالصمد یاسمی‌پور به عنوان مدیر جدید این اداره معرفی شد.
یاسمی‌پور دارای مدرک لیسانس و ۲۷ سال سابقه فعالیت است و در سوابق وی، کارشناس و کارشناس مسئول امور اداری و تشکیلات و کارشناس آموزش دیده می‌شود.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha