۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84886939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار : شهرک های صنعتی البرز با کمبود نیروی کار مواجه هستند

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: شهرک های صنعتی این استان برای ادامه تولید خود به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز دارند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی سه شنبه شب در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود:   براین اساس متقاضیان کار  ضمن فراگیری  مهارت و تخصص می توانند جذب واحدهای تولیدی و صنعتی در استان البرز شوند.

وی ادامه داد: اشتغال در امور ستادی و اداری برای تمام متقاضیان کار، میسر نیست بلکه باید برای کسب درآمد بیشتر و دستیابی به شغل به سمت ظرفیت های فراوان و ارزشمند شهرک های صنعتی رفت.
استاندار البرز گفت: نگاه ها باید تغییر کند و فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال از مدارس و دانشگاه ها به سمت  مهارت آموزی در کنار تحصیل، عملیاتی و اجرایی شود.

عبداللهی بیان داشت: در این نشست در خصوص موضوع تامین نیروهای کارگری و متخصص مورد نیاز بخش خصوصی بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: تامین مسکن کارگری در قالب خوابگاه و محل اسکان خانواده های شاغل در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد.
عبداللهی تاکید کرد: برای این منظور زمین مناسب در شهرک های صنعتی جانمایی شده و ساخت آن به زودی توسط متولیان بخش خصوصی آغاز می شود.
استاندار البرز گفت: اکنون نرخ بیکاری استان به ۹ درصد رسیده و از سوی دیگر تمام شهرک های صنعتی استان به نیروی کار در حوزه های مختلف نیاز دارند.
وی افزود: با اتخاذ تدابیر لازم در خصوص تامین مسکن و پیش بینی امکانات حمل و نقل مناسب برای تسهیل در تردد کارگران، گامی موثر در راستای تامین نیروی کار شهرک ها و کاهش نرخ بیکاری، بر می داریم.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha