۴۳ میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تخصیص یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان تخصیص یافت.

مهدی رشیدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۰۰ میلیارد تومان در سفر دولت به استان برای پروژه های راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان اختصاص یافت که در مرحله نخست ۴۳ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی افزود: اکنون بخش زیادی از محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان به صورت چهار بانده زیر بار ترافیک رفته است و ۴۵ کیلومتر باقی مانده با این منابع تکمیل می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: پیمانکاران این پروژه راهسازی مطالبات زیادی دارند که بخش زیادی از منابع تخصیص یافته باید برای پرداخت مطالبات صرف شود.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است،  این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه  استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشتر گفته بود که پیمانکاران پروژه راهسازی در محور بجنورد-جنگل گلستان بابت اجرای این طرح در محدوده خراسان شمالی ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبه دارند و تکمیل این پروژه بزرگراهی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 این محور علاوه بر اینکه برای مردم خراسان شمالی اهمیت دارد، به عنوان راه ملی و حتی بین المللی دارای اهمیت است و سرعت دادن به اجرای آن از مطالبات مردمی است چرا که این مسیر از شرقی ترین مرزها تا غربی ترین مرزهای کشور را پوشش می دهد و ارزش ترانزیتی دارد.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha