۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84887053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۱ میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استثنایی خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تجهیزات توانبخشی، آموزشی و فناوری بین مدارس استثنایی استان توزیع شد.

حسین نعمتی روز چهارشنبه در حاشیه توزیع این تجهیزات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حوزه توانبخشی، ۴ میلیارد ریال در حوزه آموزشی و ۴.۵ میلیارد ریال نیز در حوزه فناوری و هوشمند سازی مدارس استثنایی استان هزینه شد.

وی افزود: اعتبار تامین این میزان تجهیزات بر اساس تفاهم نامه و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام گرفته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه تجهیزات با توجه به نیازسنجی هر یک از مدارس استثنایی و بر اساس شاخص محرومیت توزیع می شود، گفت: این تجهیزات شامل پرژکتور، لب تاپ، کیت بریل آموزی، ویلچر، واکر، صندلی سی پی و توپ سی پی است.

وی یادآور شد: در آموزش ‌و پرورش استثنایی علاوه بر دوره‌های آموزش ‌و پرورش عادی، ۲ دوره پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای نیز برای دانش‌آموزان ناتوان و کم‌توان ذهنی وجود دارد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع سه هزار و ۴۰۰ دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha